Thursday, June 5, 2008

Citer hangat

Disebabkan kes harga minyak nak naik arini, malam tadi aku g lah isi minyak penuh. Actually mmg malas sebab aku dah teman si radhu isi minyak ptg tu, which actually took us about an hour to line up.. fuhh.. but then, mom said g lah isi penuh.. ok then..

Back to the story, pas balik isi minyk to, aku pun tido..penat la menunggu kononnye (wpun sebenornye dok dalam kete takde wat bende pun)..so aku ni plan nak tido kejap je, utk rest kan badan jap then nak bgn myg isyak. Tibe2 aku sedar2 dah kul 2.30.. aku pun bangun la, nak g toilet gosok gigi n ambik wudhu..kalau rajin leh la wat solat sunat sekali, lagipun tgh malam2 ni, lebih khusyuk n tenang..

Masa aku kuar bilik, aku Nampak la kelibat sorg minah ni..dalam hati aku, lega sikit ada org stay lagi, taklah takut nak g toilet.. tibe2, budak pempuan ni tegur aku,

‘u ade syiling tak?’

‘jap, sy check’… ‘sorilah, takde, byk satu sen je..’ (sambil tersenyum, hehe)

’20 sen pun takde ke?’ waktu ni minah ni dah masuk kat bilik aku tanpa diundang..

’20 sen ade lah, nah.. then, die tgk purse aku, .. ‘ada lagi tak?’

Then, die melilau2 ke seluruh bilik aku, pndg atas bawah kiri kanan, then, die stop pada kotak cd&dvdmovie aku yg bertimbun tu..

‘ade citer best tak?’ dalam hati aku, eh, pempuan ni, tak malu ke, dah lah tgh malam ni, tak reti tgk jam ke org nak tido.

Tapi aku ok lagi sambil menjawab ‘citer best, ada jelah, byk..’

Mule2 tu kami berkenalan, die tanya aku wat ape n umur aku bape.. die mulekan citer die gan tanya aku ade bilik kosong tak kat blok aku.. die ckp laptop die rosak n hp die rosak..ni ringkasan kpd perbualan kami semalam,check it out (masa mule2 tu sempat la aku pk yg die ni hantu ke manusia..yelah tgh2 malam buta dtg bilik aku wat muke selamba).. die bahasakan diri die sbg su.........

Su: laptop awk pernah rosak tak?

Aku: pernah.. sy dah byk kali format.. tempat cd pun pernah rosak

Su: kawan su ramai yg dah nak kawen … (nada sedih)

Aku: su? Belum kawen kan?

Su: belum lagi.. actually, belum ade steady pun..awk?

Aku: oh, sy bulan 10 ni kawen..

Dan si su ni memulakan kesah hidupnye ngan pakwe die yg dah break up.. tapi aku pening2 sikit kesah die ni, jap macam dah clash, jap macam berhubung lagi…

Su: pakwe su org maghribi mix eropah… baru je clash bulan 2 tahun lepas… masa tu su sakit… so aunty kat penang yg jaga, so su lama lah tak jumpe die

Aku: su sakit ape? (dalam hati aku ingat die sakit kronik, sebab tu cari kedamaian tgh2 malam)

Su: perut su bleeding, ade ulser, mmg patut pun sakit (aku pun tak paham ayat ni).. , (that maghribi guy) so die tanya su, 'when are u coming back to kl? Uve been there too long…' 'so, tak lama tu, rupenye die dah ade org lain..su try contact die gune hp kawan su, so die layan je..'

Aku: oh… Nampak sgt die teruk, tak payah la laki macam tu (aku ckp direct je)

Itu kesah lelaki pertama yg aku ringkaskan.. lelaki kedua pulak.

Su: skrg su berkawan ngan sorg budak ni.. tapi muda lah, 19 tahun…

Aku: keje ke belaja lagi?

Su: die keje sambil study(kat HELP institute)

Secara ringkasnya, budak tu nama idris, model catwalk, berkenalan kat myspace.. (kire sempat gak lah aku nengok gambar die kat hp minah sorg ni) , mmglah hensem..

Aku: dah bape lama kenal ngan die?

Su: setahun la

Aku: selalu jumpe?

Su: tak pernah pun..

Mule2 aku fhm, macam die ni dah couple or sdg mencari jalan utk bersama..tapi rupenye tak pernah jumpe.. tak lama tu, die ckp, diorg takde tukar no phone pun, and aku pun tanya lah, die rajin bagi comment kat myspace tak? Si su ni kata tak pernah pun, su je yg bagi.. so aku ni pun tertanya2, apesal die ckp dorg ni berkwn, pada hal aku rase, takde pape pun.. (aku rasa ni kes syok sendiri la ni)

Laki ketiga pulak, ade lah cinta die sebelum mamat salleh ni.. die ckp mix cina..so hensem la kot dalam fikiran aku.. tapi dah break lama dah..tapi asyik kacau so die terpaksa tukar no phone sampai ayah die marah asyik tukar nombor but then die kata mak die je yg paham sebab org kacau… mamat tu skrg dah ade org lain pun, tapi masih kaco si minah ni (sebelum tukar nom)..

Su: su sebenarnya tak tahan ngan perangai die ni..baran sgt. Die kalau tgk ade laki lain kat fs ke myspace su, die mengamuk, bagi kata2 kasar mcm jantan sial ke ape ke.. bagi kat su lak tu.. tak kesahlah die jeles tapi ckplah elok2 kan

Byk lagi lah cerita yg die cerita yg aku tal larat nak citer.. mule2 aku ade terfikir gak, die ni nak bunuh aku ke malam2 ni.. atau nak rompak aku..rupenye cari teman..

Kalau korg nak tahu, die ni pun pernah wat modeling la.. utk Marlboro… apeapentah lagi..macam2 la die citer yg aku tak paham bidang2 die ni..fesyen show la, ape lah.. aku pun mengangguk2 jela… die ade gak ckp masa fesyen show robinson (aku tulis je, actually tak tahu ape pun), die citer die g ngan mazni(member die la kot), then, su terkejut Nampak si idris ..masa ngah catwalk tu, sempat idris terkejut tgk su, siap gigit bibir lagi (sambil buat gaya).. so kalau korg nak tahu, spjg malam die tanya aku, ‘nape die gigit bibir tu ek?’

Aku mmg pening nak jawab…

Senang citer, aku rasa cam ade tak kene je minah ni… bile die kuar dari bilik aku, sikit pun tak ckp terima kasih sebab nak tumpang tgk citer kat bilik aku… dahlah aku bagi duit syiling .. die main blah je..

Dalam hati aku,tak berbudi bahasa betul la minah ni.

Pas ni, kalau die dtg lagi, aku wat bodo jelah… sebab semalam aku dah ckp, sy nak tido ni, esok keje.. die leh ckp lagi, ‘ok, su tgk sejam je’

Gilo apo, sejam ingat kejap ke.. (nasib baik cd tarzan & jane 2 yg die nak nengok tu, tak leh main)…lega aku.. senang citer, sekali lagi aku nampak die, aku lari..


p/s: peringatan, hati2 org zaman sekrg… tak tahu malu betul


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...