Thursday, July 17, 2008

teringat zaman dulu-dulu

sekarang terasa sudah tua pula
tadi aku ke pej pos, teman tunangku buat rebat tunai
(hehe, dapat gak duit, Alhamdulillah)
pelajar2 baru
berkeliaran di sekelilingku
yelah, kan sem baru bermula
masing-masing berpeluh-peluh
mungkin kepenatan berjalan dari fakulti
dan mungkin baru selesai lecture..

rasa tua pula aku
zaman itu dah berlalu
zaman aku ade geng sendiri
biasalah budak-budak lagi
kita yang dah tua pun ada kawan2 baik sendiri
(tua kah aku?)
masa tu, dalam kos aku boleh nampak terbentuk nya beberapa puak
sana sini berpuak
tapi still kitorang semua satu kos berkawan ngan semua

masa tu geng2 aku wawa, su, fazee, imah dan izan.
rumet aku time tu kak fara, boleh dikatakan rumet aku ni pun
dah macam geng aku kat kelas sebab die pun actually kosmet aku..

time aku belajar dulu
kurus aku
hehe, perasan jap, tapi memang betul pun
mana taknya setiap pagi berebut naik bas, balik dar fakulti pun naik bas
sampai berpeluh-peluh
pulak tu kafe ngan bilik punyelah jauh berbatu
nak sampai bilik, dah lapar balik

tapi bile aku start bawak kete aku
mulelah aku punye berat tak turun2
in fact, makin naik
hinggalah sekarang
mana taknya, tempat parking aku ngan bilik skrg, hanyalah beberapa footsteps away
agaknya tak sampai 15 langkah kot

kembali kepada kenangan masa degree dulu
teringat kenangan kami sekawan
masing-masing skrg dah ada life masing2
mungkin aku lah tak banyak berubah
(at least sampai bulan 10 ni)
yelah, aku masih lagi di UPM ni
tempat yang sama aku duduki sejak 2003
kolej yang sama, just bilik je berubah

kawan aku suwaibah dah pun berumahtangga sejak 2006
and die dah ade baby pun, lagi sebulan baby dia genap setahun
lucky her.. dapat suami pun baik
wawa pulak skrg masih single and available gitu
sape2 nak cari calon boleh aku tolong , hehe
(tak tipu okeey)
imah pulak still ngan bf lamanya yang tercinta, acham yang kelakar
masih lagi dgn peel lamanya, dan makin hari makin kurus, jeles i!!
fazee pun masih macam dulu...
dah lama gak tak jumpe
nak sgt jumpe, but then, masing2 ada komitmen, what to do kan? =(
izan, aku tak banyak dgr pasal dia..
yang aku tahu, die masih begitu, dan masih dgn buah hati yang muka mereka
memang sebijik, serius tau... seronok, macam adik beradik gitu muke dirg..
kak fara pun still macam tu...
cume bezanya sudah bertukar pakwe
saham tgh naik la katakan
hehe...
(kak fara, jgn marah ye..;p)

itulah kesah sahabat2 aku
masing2 dah ada life sendiri
miss them a lot..
sgt rindu saat dahulu ketika masih muda and kurus
kurus.. itu yang penting.. =(
sekarang sudah montel..
tapi tak paham kenapa ada org kata aku kurus skrg ni
perli mungkin... sudah bertambah 10 kg dari dahulu
takkan kurus lagi..
tapi bile aku tanya kak fara, die kata ok, still macam dulu
iye ke? leh caya ke? nape semua org tak jujur..
aku tak kecik ati la kalau korang cakap yang betul..
(tipu lah tu... ;p)

ok.... the rest is history...
tak payah lah nak citer banyak2 kan?
wat sedih je kan...
sgt rindu kesah2 dulu tau...
sgt.. =(

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...