Friday, August 8, 2008

080808

salam semua
hari ni tentu ramai org melangkah ke alam baru
sempena tarikh yang cantik
kata org cina ada ong
(tidaklah saya percaya dgn karut marut ong itu)
080808
untuk semua yang nak bernikah harini, tahniah saya ucapkan
semoga perkahwinan ini mendapat rahmat dari Allah swt
jatuh pula pada hari jumaat yang mulia ini
Alhamdulillah...

dua tahun lepas, 060606
tarikh itu juga ramai org suke kan
tarikh yang cantik itu merupakan
tarikh birthday saya ke 22 tahun
alahai, bile fikir umur 22 terasa muda belia pula
sekarang usia sudah pun 24 tahun
bile masuk 25 tahun, rasa mcam sudah tua pula kan
jgn terasa ye

untuk yang dapat anak pada hari ini
tahniah juga saya ucapkan
tidak lupa juga pda yg menyambut hari lahir harini

semalam...
(masa birthday ayah saya 7/8)

masa pagi2 hendak ke ofis
tibe2 kete kesayangan saya ni buat hal pula
tak boleh start
sudah 3 tahun 3 bulan menjaga kereta ini
kali pertama kereta saya ni rosak
rupanya bateri kong
tapi sedikit pun tidak saya marah kereta ini
iyelah, kita manusia pun sering sakit
ini pula kereta ini yang manusia reka
malahan dalam tersenyum saya bercakap dgn kereta comel saya ini
takpe, sudah tibe masa awak sakit kan?
nanti saya baiki ye
walaupun sebenarnya sedikit gusar dan sesah
iyelah, sedang saya sibuk menguruskan urusan perkahwinan
duit pun dah macam air
laju je keluar dari purse saya ni
tapi saya berharap semua ini ada hikmahnya... ;p

kata mekanik india tu
juga kata kawan2 saya yang lain
bateri kereta biasanya bertahan 2 thn
atau paling lama 2 1/2 tahun
tapi kete saya 3 tahun 3 bulan

nak kata saya jarang guna
setiap hari saya guna
selalu juga saya bawa kereta comel ini ke johor dari serdang ni
malahan ke merata negeri pernah saya bawa
nampak sgt lah saya ni pemandu berhemah kan
heeeeee

jadi kawan-kawan, contohi lah saya
saya bawa laju tapi stabil
juga tidak melebihi had laju
itu yang penting
(tapi tidaklah skema tau, ngeee)

heee.. puji diri sendiri pula
;p




kereta oh kereta, saya masih sayang kan kamu..
hehehehe

7 comments:

apek terror said...

pirah mabuk....bateri gua tahan sampai 7 tahun smpai abih byr kete...

free maintenance beb...

gua lagi hemah haha...

intan zura said...

apek:itu bateri hp
bateri hp aku tahan lama gak
dan 10 tahun aku pakai~
lalalalala

lain kete lain lah beb..(cover)

ad3ck said...

skang neh siapa pakai kancil paling untung sbb jimat sket myk ehehehe.

norash said...

jaga elok2 kereta tuh yer..walaupun kecik aset kite tuh..

intan zura said...

ad3ck: betul, kete sy sgt save minyak.. heee

norash: betul tu, walau kecik, sy sgt syg tau...

anakmalaysia said...

Bertuah lah ko kereta... tapi nanti ko dibuang juga bila habis madumu... ahaks

intan zura said...

anakmalaysia: selagi mampu menjalankan tugas, akan ku simpan kereta comel itu.. ;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...