Wednesday, August 27, 2008

Alhamdulillah

malam tadi mak aku msg

'agh, pkr menang'

then, satu lagi msg lagi menyusul

'anwar 31rbu, arif shah 15ribu, hanafi hamat 92 undi'

aku, hepi sgt..
berbunga2 dalam hati walau aku tiada kaitan
sebab, aku mmg harap sgt DSAI menang dalam pilihanraya kecil ni
lega....

segala taktik yg digunakan kerajaan
tak menjadi sgt nampaknya...
dan rakyat nampaknya sudah bijak menentukan masa depan mereka
tidak lagi bodoh dan tuli dgn taktik2 mereka2 itu


aku tahu kemenangan ni disebabkan ramai rakyat yang berdoa
dan buat solat hajat utk anwar
aku yakin kita snediri tidak pasti adakah anwar dapat menjadi pemimpin yang baik seperti yg kita harap dan kita jangkakan
tapi, sekurang2nya dalam membentuk keluarganya
kat situ kita leh nampak
setiap ahli keluarga, isteri dan anak2 pakai tudung
bukan seperti pemimpin kita skrg yang bercakap soal agama pang pung pang pung
tapi bini sendiri tak pakai tudung, anak apetah lagi
bersosial sana sini

salah seorg pensyarah aku
yang aku kenali sebagai sorang yang kuat agama kat sini
haritu beliau berkata
seolah2 beliau yakin anwar akan menang
'kita tunggu 16 september (bertukar kerajaan)'
'insyaAllah, saya yakin pasti banyak hikmah, insyaAllah'

lantas aku berfikir
kita juga tidak tahu adakah kes saiful itu adalah benar
mungkin sedikit sebanyak sumpah yang dibuat
buat ramai pihak mula percaya
kerana kenapa begitu berani bersumpah dilaknat hingga kiamat
namun.....
kita sendiri tahu pemimpin yang sedia ada
sudah terang2an tidak dapat menjadi pemimpin yan baik
maka
kita berharap moga Anwar dapat bawa sinar Islam pada Malaysia
itu harapan aku
itu harapan ramai pihak
mungkin sebab doa2 dari rakyat yang begitu cintakan Islam
moga Anwar dapat bawa perubahan
melihat azizah, nurul izzah dan lain2
aku sering berfikir
jika hasil didikan anwar pada keluarga nya menjadi sebegitu indah
insyaAllah dia dapat menjadikan islam itu dipandang mulia di malaysia juga

mari kita sama-sama doakan
nantikan ape terjadi bulan september ini
aku tiru ayat lecturer aku

'kita tunggu 16september.....insyaAllah'

note: sorrylah guys, kalau entri ni over sgt, bagi penyokong kerajaan, takziah aku ucapkan, ;p

24 comments:

boo-lah said...

Alhamdulillah.. saya sokong perjuangan DSAI untuk menegakkan Islam dan kebenaran.. suatu hari nanti pasti Allah akan tunjuk kebenarannya..

intan zura said...

bullah: betul tu, akak pun sokong perjuangan untuk ISLAM...

Princess Redbloodsnow said...

a'ah btol ckap intan tuh
anuar nyer anak² n isteri sume btudung
Pak Lah nyer anak² n bini yg mnjadi pengasas islam hadhari tuh...ape kes lak
anak bini terdedah rambut
mcm ckap x serupe bikin la kan..puiii

norash said...

saya gak sokong perjuangan DSAI..berkat tulus jujur ikhlas dlm memerintah hasilnyer boleh kite tgok skrang..Allahukhbar!!!

Dato G said...

salam singgah...

sy pun sokong perjuangan dsai..harap lepas ni dia boleh jga rakyat malah yg lebih penting agama Islam..=)

intan zura said...

princess: betul kan zie, ape lah nak juangkan islam hadhari ntahpape tu tapi anak bini tak pakai tudung, islam moden kot?

norash: Allahuakbar!! ISLAM agama kita..

dato g: kita banyakkan berdoa untuk agama kita ye dan perjuangan DSAI moga terarah kepada Islam...

13may said...

projek 3P: Permatang Pauh, Parlimen, Putrajaya :)

intan zura said...

13may: chaiyok DSAI.. permatang pauh sudah lepas, esok angkat sumpah pula.. ;p

ad3ck said...

ku sangat gembira. tumpang simpati dgn kekalahan besar. tu lah cakap besar sangat huhuhu. rakyat dah mula muak ;p.

Anonymous said...

kite manusia biasa xperlu judge sesama insan... pakai tudung atau xpakai itu adalah antara dia ngn tuhan.. ape2 pon, kita lihat perjuangan DSAI selepas ini.... harap ape yg dikatakan akan dia kotakan... InsyaAllah...

generasi said...

emm aku sedang keliru sekarang nie..
kenape saye leh menyokong anwar ibrahim.
dan saya ingin bertanya kenape nda sokong anwar

intan zura said...

ad3ck: ku juga gembira..

anonymous: seperti yg saya katakan, saya juga tidak kata yg DSAI betul belaka, sedikit sebanyak terpengaruh dgn sumpah saiful, nmaun sebagai pemimpin, bukankah lebih baik, memimpin keluarga dahulu ke arah Islam sebelum memimpin rakyat?? ape pun, tepuk dada tanya selera, kita lihat perjuangan yang dikotak katikkan sebelum ini...

generasi: saya sokong beliau kerana berbanding pemimpin sedia ada dia tampak lebih berwibawa. saya mempunyai sedikit kekaguman dgn anak beliau, nurul izzah, dan ketabahan isteri beliau, azizah. saya sedikit pun tidak pernah kagum dgn ahli keluarga pemimpin lain.. no offense..

Anonymous said...

memimpin keluarga?? btw, sy blom berumahtangga lagi..stakat memimpin keluarga jer kak, ramai lagi hebat, berjubah2, berpurdah2, anak2 tahfiz.. saya cuba nak tnye ngn cik intan, APAKAH SEJARAH PENUBUHAN PKR DAN APA TUJUANNYA. satu lagi, APAKAH DATUK AZIZAH DAH LAKUKAN DEMI RAKYAT PMTANG PAUH..just nak tnye pendapat sebab saya bukan pengikut mana2 politik...sorry la cik intan zura, kita berdiskusi secara profesional eh.. :)

intan zura said...

anonymous:ini pemberi komen yg sama la kan dgn yg tadi tu kan? ok, agree with u la kan, ramai lagi yg berjaya melahirkan anak2 yg lebih baik, islamic dll... but the thing is, skrg ni, kalau nak dibandingkan calon BN itu dan anwar, tentulah anwar pilihan kan? sy juga kalau misalnya, dalam salah seorg calon itu adalah nik aziz (seorg ulama) tentulah sy undi nik aziz... the thing is, among those candidates, i thought anwar is the best to bring up islam.. so, what say u? errr...

Anonymous said...

alamak, cik intan still xjawab soklan saya..huhuu...
i don think so.. kat msia ni, pemimpin2 slalu ckp, nak memimpin berlandaskan Islam..hakikatnye, utk kepentingan peribadi.. tu yg konpius..huhu.. soklan tambahan utk cik intan, nape perlu PKR join venture ngn DAP?? kata nk bring up Islam, sah2 DAP kafir ape...adoii, makin complicated kan??

~~ xsokong mana2 pihak..

intan zura said...

mmg la yg itu saya pun tak setuju, mana leh join2 dap ke ape ke kan? lainlah join pas sahaja..
oh ye saya tak jawab soalan lagi ek.. ok2, forgot. tentang azizah tu ye. betul jugak die tak dapat bawak pape perubahan, but hey, die menubuhkan keadilan, mengumpul penyokong, and now its the plan, die nak anwar yg bawa perubahan itu, but emmm kita tunggu dan lihat la.. nak cari pemimpin seperti zaman nabi, mmg tiada kan, masing2 pun perjuangkan hak sendiri... ;(

Anonymous said...

so, smua dah terjawab kan? thats y sy suka to be silent about politics..takut sngat masa depan jadik haru biru disebabkan politik yg x stabil..kita sebagai rakyat pasti derita mcm kbnyakan negara lain... actually, kita dah bnyk leka dengan keduniaan dan xbersyukur. masa inilah Allah nak uji smua.. so, sama2 la kita berdoa kepada tuhan agar kita mendapat keberkatan dariNya.. insyaAllah..

~~ thanks bagi pendapat..

Anonymous said...

before that, cuba cik intan tgk ur statement..

"betul jugak die tak dapat bawak pape perubahan, but hey, die menubuhkan keadilan, mengumpul penyokong..."

mengumpul penyokong untuk naikkan hubby dia la kak.. bukan nk bg perubahan kat permatang pauh....huhu..

intan zura said...

anonymous: ;) sekadar merasakan DSAI lebih baik dari barisan pemimpin sedia ada kerna itu saya menyokong beliau, sekurg2nya saya nampak beliau sayangkan agama lebih dari pemimpin lain. anyway, thanx sudi berdebat dan berkongsi pendapat, saya suke org suke berfikir seperti anda (walau tak kenal siapa) ;)

intan zura said...

anomymous: azizah kan kumpul org utk hubby die kan, but then after than sekarang ni lah baru the real plan in which anwar nak kota kan janji2 die demi rakyat ni.. kita tunggu dan lihat ye... hehehe, pening jugak fikir pasal pilitik, taknak lah join politik, boleh botak kepala... haha

Anonymous said...

hehehe...saya pon hamper botak.. sama2 la kita tgk k... lepas DSAI ke parlimen, kita saksikan sama2...

ape2 pon salam perkenalan...

saya jumpa ur blog pon sebab u singgah blog saya.. hehehe.. cuba ingt lek.. hihihi..
k slmat mlm....

intan zura said...

ok, i thought i know u
mr.khai yer?
;)
salam perkenalan juge
nak tido jgn ingat politik
ahaks

apek terror said...

gua non goverment individual ok....

intan zura said...

apek: jgn sentuh soal perjuangan. jika takut menghadapi risiko.. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...