Wednesday, August 6, 2008

detik itu

berkenalan sudah masuk setahun 6 bulan
bukanlah jangka masa yang panjang
namun bagi saya jangka waktu itu
sudah cukup buat saya kenali dia

biarlah saya ceritakan detik perkenalan sy dgn dia
yang sebenarnya boleh dikatakan dirancang
bkanlah secara tidak tersengaja seperti org lain
contohnya, si perempuan terjatuh buku
si lelaki pula ynag mengutipkan buku
mata bertentang mata
tidak sama sekali, perkenalan saya mungkin tidak seindah itu
namun bagi saya
yang penting adalah jalan cerita cinta itu, bukan awalnya bukan?

begini kisah pertemuan kami....

dijadikan cerita teman rapat saya, radhu,
(perempuan tau)..hehe
dia yang mengenalkan saya dengan K..
K merupakan teman baik kepada boyfren si radhu ini

biasalah, saya ini mudah juga jatuh hati
tetapi tidaklah pada semua
tambahan pula dgn lelaki yang pandai ambil hati seperti dia
kononnya ketika itu saya dan K sama2 baru putus cinta
jadi kami ini masing2 bukan first love la
tapi itu bukan masalah, bagi saya
lebih baik bercinta dgn bukan cinta pertama
sebab kalau lelaki tidak pernah ada cinta yg lain
susah sikit dia nak setia
yelah, rambang sikit si lelaki
bile tgk perempaun cantik
almaklumlah tak merasa cinta yg lain
nak cubelah konon
jgn terasa pula, saya sekadar berfikit begini secara peribadi
tapi elok juga cinta pertama
kata org cinta pertama cinta yg paling sukar dilupakan
anda pasti??
bagi saya tidak.. cinta terakhir (suami)
tentulah cinta yg paling sukar dilupakan

berbalik kisah tadi
bulan januari 2007 saya dan K mula berbalas sms
bertanya khabar itu dan ini
pada mulanya K beritahu sy
bila die dgr Mirul (bf radhu) sebut nama saya
meremang bulu roma dia (ceh!)
ialah, K kata nama sy sedap, die sgt suke dgn nama sy
intan norbaizura...

bila kami berbalas sms
satu hari dia tepon saya
sedap suara K, dalam hati saya
hari itu, die tanya saya
adakah sy rajin mengamalkan ayat Qursi
saya kata selalu juga
especially masa sy solat sunat rakaat pertama
lalu die ajarkan saya bacaan yg betul
K kata kalau baca ayat Qursi,
sebaiknya berhenti 9 kali pada ayat tertentu
itu cara baca yg betul

itu kali pertama seorg lelaki bagi sy ilmu agama
(tidak termasuk family sy ye)
jadi sy sedikit kagum dan hepi

dari hari ke hari kami berkenalan
sehinggalah pada tanggal 1/2/2007
K meluahkan perasaan dia pada sy
utk pengetehuan, ketika ini, kami belum lagi berjumpa
sekadar berbalas gambar melalui mms dan melihat friendster masing2
tapi apa yg buat saya yakin
kerana sy sudah tahu assal usul K dari kawan sy itu

dalam luahannya die bermaksud
untuk menjadikan sy buah hati sekaligus isterinya suatu hari nanti
masa sy baca sms itu
rasa lucu pun ada
bukan apa, kami baru je kenal dan sy rasa sedikit cepat perubahan tahap hubungan kami
namun saya terima, dan hati saya berbunga2 riang..
hepi sgt...
sering kali sy tatap wajahnya dalam mms yang diberikan pada sy

sehinggalah pada satu hari kami berjumpa di sini
mula2 malu2, pastu dah tak malu
hehe
dan hubungan itu makin erat hari ke hari
sehinggalah hari ini...
Alhamdulillah kami panjatkan.....

itulah kisah sy bertemu K
yang kini akan menjadi suami saya dalam 2 bulan lagi.....

untuk K, saya sgt syg dia
terima kasih kerana sentiasa melindungi dan menjaga sy.....



inilah mms pertama wajahnya yg saya terima... hensem kan kan kan?



saya dan tunang saya ini.. ;-)

itulah kisah saya, kisah anda?
yang penting kebahagiaan milik kita bukan?

13 comments:

gungc said...

great blog,i like it , heyhey

my blog: http://arpoon.info
a chinese boy

ima said...

intan..sometimes pertemuan yg sekejap tu lgk menyakinkan dr bercinta 7 taun tp x ke mane kan?ima ngn bf skrg ne lum smp setaun bercinta insyallah bulan 10 ne genap setaun..dan andai ditakdirkan kami mempunyai jodoh insyallah taun dpn disatukan..doa2kan ek..aminnn

13may said...

hehhe hehhe...

moga berbahagia selali :)

13may said...

*selalu...

typo plak :D

apek terror said...

x nak tulis novel cinta?

gua ade tajuk.."tertaut pada si K"

ok x?

LOVE is forever.. said...

sib baik tak bertaut di misai datok K..hehehe..ok?

intan zura said...

gungc: TQ ;P

ima: moga ima bahagia dgn pasangan ima ye.. tahniah..

13may: mekaseh byk kerana mendoakan..

apek terror: tak best la tajuk tu, cari tajuk lain, bleh? heee

love: moga K ku juga akan dpat 'datuk' nanti.. hehehehe

sepi said...

muga cinta yg disemai dibaja ngan kasih sayang dan kesetiaan berpanjangan......

intan zura said...

sepi: terima kasih kak.. ;p

aRe You? said...

happy always ;)

intan zura said...

ayu: thanx a lot... ;p

CHErry said...

K...K....
patut r asik duk senyum sorang2 kt meja belajar,rupe2nye sedang ign bercinta...
nk brtanye,d jwb xde ape2..last2 terbongkar jua..
hahaha...

LaiNi said...

wah... best plot cerita cinta awak.. aku suke.. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...