Monday, September 22, 2008

cuci rumah baru






sabtu ahad baru2 ni
aku g angkut semua brg2 kat kolej aku ni
bawak g umah baru kami tu

disebabkan nak letak dalam umah tu
terpaksa la kami cuci satu bilik bawah
bahagian lain selebihnye tu
nanti aku n family aku akan cuci after raya

bygkan kepenatannya
sudah la bulan pose
haus jgn nak kata la

tapi puas hati
aku sgt suke rumah itu

owner pun byk penuhi permintaan kitorg
aku n tunang suh pasang kipas kat master bedroom
die pun pasang
so, dalam umah ada dua kipas la
and macam2 lagi la yg die buat
cume, kitorang kene cuci umah sendiri la
takpe..best jugak ade pengalaman ni

rumah tu dua tingkat
sewa murah je, rm280
iyelah, kat rawang
bukan ade byk permintaan pun
rumah kosong pun berlambak

ade 4 bilik
3 bilik air
ruang tamu luas
depan rumah tu ada taman permainan

bagi aku mmg menarik la kawasan tu
tapi jiran tetangga belum tahu
mudah2an semuanya ok2 belaka

ini beberapa adegan sewaktu mencuci bilik dan dapur
cuci dua tempat je dah separuh nyawa
maklumlah, bulan pose
hikss



dan ini gambar kakak aku
yg menjadi mando sambil membace paper dan mkn aiskrim
dah la tak pose
makan lak depan kitorang yg tahap haus gilerrrr
adoii..dugaan tul...
heheheeee



da nak raya kan korang
lagi 8 hari ek..

;)

25 comments:

debikdebuk said...

hahahha.. tak hangin ke akak ko sbb letak gambo dia tak posa... ghahahahha

intan zura said...

debik: aku pun tak tau la die angin ke tak.. haha...

generasi said...

hahaha emm biarlah dia xpose..
emm oklah umah ko mesti pas nie banyak kuar fulus kan..

apek terror said...

hah rumah 280??? gua mahu sewa 3 bijik la itu macam...haha...

kad lu dh sampai...nti gua dtg...

Mr PenyuBiru said...

n3 ko buat ku sesak nafas.terkezut! hehe.. biar betul rumah 2 tingkat sewa Rm280 jer. huhu..murah giler.aku agak, owner tu nak bayar loan pun tak lepas. kena topup. aku rasa pasal tu la,owner tu ikut je permintaan ko. ko patut mintak rumah tu dibersihkan skali.hehe..

tak patut betuk akak ko ek. dah la tak pose,tolong pun maleh.hehe..

intan zura said...

generasi: mmg pun.. ni pun aku da byk kuar duit.. deposit je dah rm1k.. pas raya, nak beli brg2 elektrik, perabot.. errkk

apek: tgk tu, semua org tak caya.. hehehe..aku pun cam tak caya.. jgn jeles everibadi..hikss

dtg tau!! ;)

mr p: jgn sesak nafas, takut aku kang.. hiksss

ad3ck said...

selambe je akak ko tuh eh? klu ku ade kat situ mesti nak tumpang sekaki. oooopps ;p.

AnaAshila said...

uishh... biar betul kak RM280 jek sewanye.. macam nak satu jek... ble jadi jiran...hehe..

tapi memang tak caye .. giler2 la tak caye... rumah flat pun paling murah RM400 ++ tau...

puterikurekure said...

aduih la...penat tu intan oi.
rumah 2 tingkat, rm280?
gile murah!
kite yang kat manjung ulu banat ni pon,
rumah teres setingkat, dah rm350.
waaa!~
nak dok rawang!!!!
=P

berry said...

congrat sb nk msk umh baru...=)

mst intan 1 tmn ngan cousin sy..sb umh die camnila..my kazen der keje d produa..

~congrat again...

ghimau said...

Huhuh best pindah rumah baru ni :)

Selamat Hari ghayo dari ghimau :)

intan zura said...

ad3ck: akak aku mmg selamba terlebih orgnye... haha

shila: itu lah rumah paling murah.. actuaaly kawan2 tunang yg lain rumah diorg mahal gak sikit.. dah rezeki kot.. sebab tak pernah ade org stay situ, so owner sgt berbesar hati ade org nak sewa umah die..

puterikure2: meh dok rawang, jadi jiran kite... hikss

berry: mekaceh..mungkin kan..tapi sini besar kawasan die... mmg terlalu byk rumah...

ghimau: best.. best..best kan?

Redbloodsnow said...

wahhh...lawo umah baru tuh kak intan
klo dh siap cat bagai n deco bagai...sure da bomb umah tuh jadi..hehe

dah lah dua tingkat lak tuh..ai sokka :P

intan zura said...

zie: tula pasal, cantik kan? bersih lagi cat2 die..tak de conteng langsung

lankapo said...

salam,
kalau kerja kat rawang memang murah2 sewa rumah kat sana.

adik i ada duk sana, siap pindah2 umah lagik. banyak umah kat sana hehe

intan zura said...

lankapo: tulah pasaknye... mmg murah kat sane, rumah dua tingkat paling mahal pun m350, kalau owner letak lagi mahal, alamatnye takde sape yg nak dok la

mebby said...

hehhehe..beshnyer dapat umah baru sempena nak raya nih..

intan zura said...

mebby: mmg best sgt, tak sabar nak masuk.....

==|eiMy iMiA|== said...

erkkk...RM280???? biaq betik intan...murahhh nyerrrrr...ngeee bestt nyer murah...owner malay ke???

intan zura said...

eimy: owner chinese, tapi baik
murah gilerr kan? intan pun cam tak caya...

Riezal said...

pergh murah giler umah 2 tingkat 280 macam tak percaya.. neway u all keje dekat mana ..?.apa pun nice house...

intan zura said...

riezal: bakal husband keje kat rawang, thats why,kitorang nak dok rawang nanti.. umah pun murah :)

m@Ri@ said...

wah giler rumah tu sewa murah..maria pn nak sewa sebijikla mcm tu..kt mn td..rawang?nk p cr ni..hhehe..

intan zura said...

maria: mmg area sini murah setakat ni, paling mahal pun 350 jerk..meh, berjiran.. hikss

Anonymous said...

oh murah nyer. saya sedang mencari rumah di kawasan rawang. ada sape2 boely saya kontek?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...