Monday, September 8, 2008

main bunga api

last friday, masa hari ke 5 pose tu
aku buke laksa
tibe2 kawan baik aku, radhu
bagi aku char kue tiaw yg die masak
nyum nyum
ingat nak diet makan laksa je
aleh2 ade org bagi menu berbuka tambahan
sedap! (walaupun masin gilerss)
takpe, org pose tak boleh rasa so dimaafkan
senang je nak buat ek
janji ade kicap cair tu
kicap sotong kata kawan aku

mekaceh radhu
nanti bagi lagi ek
hehehe


semalam pun aku buke char kue tiaw
tu jelah menu aku
g bazar aku dah tak tahu nak makan ape
last2 beli menu sama
yg penting licinnn

;)




nilah char kue tiaw kawan aku masak tu.. menarik tak? ;p

kelmarin aku g umah makcik aku kat ulu langat
mmg aku rapat gile la ngan family makcik aku ni

malam2 tu layan bebudak kecik
sepupu sepapat aku
main bunga api
lalalala

aku pun rasa mcm nak raya sgt dah
yg tak tahan tu
diorg bukan nyanyi lagu hari raya

sambil main bunga api tu
diorg g nyanyi lagu
'selamat pengantin baru'
adehhh, budak2 ni
buat aku tak sabar je nak kawen
hehe, gurau jerr.....







oh ye
dalam gambar tu mmg tunang aku
nak juge main bunga api
dan baju hijau itu
kak long ku


pastu masa aku g shopping kat jusco
rasa macam betul2 dah nak raya
bukan ape,
diorg dah mainkan lagu raya
yg dulu2 tu
lagu sudirman, ahmad jais
bestnye dgr lagu raya

oklah korang
selamat hari raya

oppss... selamat pose
hari ni dah hari ke 8 pose kan
cepat nye rase...
;)

19 comments:

niell said...

syok nya main bunga api
mercun tak main ke?

menteil said...

adeh!! terus berbunyik prut aku nie pas tengok makanan tu.. lapar ler.. hehe...

wa.. dah start main bunga api dah..
hehe...

intan zura said...

niell: mercun main juga
tapi mercun lebah
yg setakat terbang itu.. haha

menteil: aku pun lapar.. ish, baru kul 10, ape kes ni...

Mr PenyuBiru said...

dah main bunga api dah? dah gian la tu.hehe..

intan zura said...

penyubiru: sering gian walaupun suda tua, nak wat cmne tu?

diya nordin said...

24 years old pada saya masih sangat muda :) [mayb pada saya je tapi tak pada org lain]

I've got ur question just now... Urms..

Saya di UUM. Sekarang tgh intern, insya-Allah bulan 10 ni submit internship report dan tunggu konvokesyen bulan 3 tahun depan.

Menulis? Tu salah satu cara saya lepaskan stress saya semasa study dulu. Sekarang ni, dalam internship walaupun agak stress, sudah agak lama tidak menulis. [3 bulan boleh dikira lama ke?]

Ya...
Saya menulis. Dan saya punya blog khas untuk setiap tulisan yang saya hasilkan. Secara spesifiknya, saya menulis e-novel. Dan utk soalan Intan, Iya.. antara e-novel² yang ditulis di blog, ada satu yang telah diterbitkan. Alhamdulillah :)

Boleh saya tahu apa maksud intan dengan macam mana nak salurkan nukilan kita? Publishkan maksud intan? Insya-Allah nanti saya jawab kemudian. Sebab saya kurang pasti dengan apa yang intan maksudkan dengan salurkan :)

intan zura said...

diya: thanx for the longest comment i ever got.. betul la tu, maksud intan di mana nak publishkan nukilan kita.. utk pengetahuan dila, intan sgt suke menulis, byk cerpen pendek dihasilkan, nak hantar pada magazine, tp sering malas, kawan2 ade ckp, nukilan intan sgt best, cikgu masa seklah pun suruh intan menulis after study, tapi tiada kenalan involve bidang ini, so intan hilang smgt, tak tahu kat mana nak salurkan utk publish..

diya, again, thanx a lot!

KV said...

kami pun, tiap2 mlm main bunga api tau. Stok tahun lps tak abih lg. Wahaha

diya nordin said...

untuk cerpen, boleh try hantar ke mana-mana majalah spt Remaja, Blues dll.

Setahu diya type format dia TNR font 12, double spacing. [walaupun diya tak follow betul2 sbb diya guna single spacing bagi setiap penulisan diya.]

Kalau utk novel, bolehla try hantarkan pada mana-mana publisher yang ada sekarang. =)

Cubalah... :)

boo-lah said...

Ada satu teka teki teku untuk kakintan..
Bunga apa yg kalau disiram dia mati..?
haha. jawab la kalau terer.. kihkih..

generasi said...

boo lah biar aku jawap xyah nak tunggu akak intan.. emm jawapan dia bunga api

intan zura said...

bullah & generasi: terima kasih berteka teki di sini, sungguh cumelll... ;p

intan zura said...

kv: best kan main bunga api, ngan budak2 la, kalau org tue je main, tak feel langsung..

boo-lah said...

haha.. memang bijak..
camne bleh dpt jawab ni.. xpyh bg klu pun.. ahaks..

~Cinta Milo Ais~ said...

huu bestnya main bunga api teringat zaman kecik2 dulu

ad3ck said...

disebabkan takut dgn bahaya mercun, di hari raya ku selalunya main mercun pop2 je ehehe.

intan zura said...

bullah: sape yg bijak? akak ye? akak mmg bijak.. hik hik

cma: skrg pun leh main lagi wpun feel berbeza.. ;)

ad3ck: mercun pop2 tak payah tunggu raya... tak raya pun ade je.. ;)

Redbloodsnow said...

syioookkkk arrr men bunge apii
last zie men bunga api..bulan 7. time tuh blck out lame gilos...tros main bunga api. abg z mintak dr umah gf die..hahaha

:P

intan zura said...

zie: bulan 7 pun ade bunge api ek?
advance la zie ni.. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...