Thursday, September 18, 2008

rindukan masa itu......

Aku sekadar ingin bercerita tentang seseorang
Seseorang ini yg pernah wujud dan hadir dalam duniaku beberapa tahun yang lalu
Biarlah disini aku bahasakan die dgn abg s utk meringkaskan penulisan aku

masa tu aku kat matrix melaka,
Ada satu time tu abg/akak dari utm buat kem
Aku join
Dari kem itulah aku kenali abg s
Kem tu sabtu ahad
Biase2 jelah
Aku ni mana minat kem2 ni
Malas giler

Tiada apa2 yg berlaku masa kem tu actually
But after kem abis,
Masa tu aku ingat lagi
Nak final exam
Matrix kan susah sikit
Adoii, tak sanggup aku ingat
Hiks...

One day, aku terbace buku ala2 macam buku ajk kem tu
Ade nom abg s
Aku pun msg die
Masa tu aku ingat ramai org msg die
Yela, masa tu die agak popular...

Aku bukan msg menggatal ok
Aku msg ckp doakan aku berjaya
Bla bla bla

Aku ingat semua org msg die time tu
Aleh2
Die balas
Aku ingat stop situ..

Tapi one day tu
Masa dah cuti abis matrix
Ada satu nom naik

Aku sperti biase
sape ni?’ sape???’
‘aik, die yg msg kiter, die lak tak ingat’


Aku pun ting tong

‘abg said la’
Ohh….


Sejak aritu die sering kol aku
Mesti die ingat aku syok kat die ni
Hiksss..
Padahal aku sikit pun tak fikir mcm tu
Yela, aku kan budak2 lagi
Cehhh
Baru 19tahun masa tu
Tak fikir nak cintan cintun pun
plus, aku mmg anggap die sabgai senior

Nak dijadikan cerita
Aku dapat sambung kat upm ni
Masa first sem tu
Aku ni kan giler sikit
Mudah sgt homesick
Sikit2 nangis
Tapi takde lah org tahu
Kalo nangis pun peluk bantal kat muke
Hiks..

Satu hari abg s kol
Die ckp mcm ni
‘mak ayah intan jauh kat johor’
Jadi ape2 hal, intan ckp kat abg, abg akan jaga intan’

Lebih kurang mcm tulah
Aku masa tu punyelah sebak kan
Terharu la ade yg sudi amik berat

Pjg citer ni
Korang larat ke layan?
Layan jela ek…

Dipendekkan cerita (pendek pulak, tadi kata pjg)
Semenjak tu, aku ngan abg s ni rapat
Tapi fyi, aku g mana2 tak pernah pun berdua je
Mesti ajak kawan
Segan wei
Lagipun, die mcm alim2 sikit
Berdua2an even dalam kete
Still tak manis kan

Sering la kami kemana2
Ke ukm
Ke situ
Ke sana

Die ni keje engineer
Dulu die amik mechanical engineering kat utm
Sama la macam tunang aku and adik aku
Bygkan 3 org yg rapat ngan aku belajar kat fakulti yg sama
(Cuma lain tahun)
Sampaikan, dulu mak aku pernah cakap
Agh ni, mmg ade jodoh ngan engineer kot
Semua nye engineer
Pakwe first aku dulu engineer jugak dari uia..
Hiks....

Ok, sambung citer..
Abg s ni
Orgnye tabah
Kuat semangat
Die selalu dipanggil motivasi kat kmpg die kat yong peng
Kat kem2 motivasi
Sebabnye die berjaya walau dalam keadaan die macam tu

Kdg2 bile kitorang pergi jalan
Org selalu tgk je die
Aku sian jugak...
Selalu je aku nangis tapi kat belakang die la
Aku tak tahan tgk ketabahan die
sedih sangat!!

Kisahnye begini...
Masa tahun kedua kat utm
Die accident dgn motor yg die bawak
accident tu menyebabkan tgn kanan die lumpuh
Lumpuh sepenuhnya
tgn kanan die jadi mcm lembik je
kene masukkan dalam kocek..
Semenjak tu
die gune tgn kiri die sahaja
Utk buat semua kerja
bayangkan potong kuku camne?
basuh baju cmne?
beli makanan, kuar duit cmne?
sedih tgk...
so, die tepaksa terabur kan duit2 die dalam kocek
mudahkan die amik..
pakai wallet mmg la leceh..
tapi some people tak paham, of coursela kan...
sian abg... ;(

Pernah satu hari tu
Aku gelak tgk tulisan die
‘buruk nye tulisan abg..hehehe’
‘abg kan cacat, intan lupe?’

Jawab abg s tersenyum..
Masa tu, aku rasa bersalah ya amat
Nak nangis pun ada
Bukan niat aku, sumpah tidak!

Byk lagi hal terjadi
Die ni nak makan pun susah
Cube la bygkan sebelah tgn nak makan burger
Tentu comot kan?
sedih tgk
ade sekali tu
die makan cheese burger
comot je
tapi aku tak sampai hati tegur
diam je dalam hati
taknak melukai hati die
org lalu lalang tgk die
mungkin sebab nampak cam bersepah die makan
siannn...... ;(

Masa kitorg g pesta konvo ukm
Ada satu game kitorang join

Sekali tu, girl kat situ ckp
‘pakailah tgn kanan, ade pakai tgn kiri pulak’
sambil jeling...
die tentu fikir abg s tak sopan..


Abg s serta meta pandang muke aku
Aku dgn selamba jawab
‘ala main jela, sama je, mana2 tangan pun’

Dulu, almost everyweek jumpe
Bygkan even gune sebelah tgan
Abg s dapat memandu dgn cekap tau
Sikit pun aku tak ragu2 dgn die dulu…


*
*
*
*

Tapi kini…..
Abg s dah hilang dari khabar berita
entah dimana silapnya
kitorang jadi renggang begitu sahaja
aku pun tak pasti bila ia bermula

Dulu, soalan yg die sering tanya
‘intan, abg ni putih ke gelap?’
‘cerah la utk seorang lelaki’

Setiap kali aku jawab macm tu
Die bantai gelak ..
Aku pun tak faham nape
Abg said, abg said..

Masa last2 kitorang sebelum pisah tu
Die dah tunang ngan kak liza
Kak liza tu pensyarah matrix
Kagum aku dgn akak tu
Sudi menjaga abg s
Bertuah sungguh mereka!!

Aku actually
Rindu kat abg s
And
Aku harap sgt dapat jumpe die
And dapat jemput die ke kenduri aku

Aku tahu abg s mesti hidup gembira skrg
Bersama kak liza dan anak-anak (mudah2an)

Andai abg s baca
Intan harap abg sudi contact and dtg kenduri intan
Bawa isteri and family…..

I mean it
Sudah lama intan mencari abang
Last time I kol ur numbers
While hear ur voice
Tak bole nak ckp
Segan sgt2

Tapi later, bile intan kol balik
Abg da tukar nombor ye
Tapi itu kisah lama
Sekrang nombor tu pun da takde
Intan pun dah beribu kali tukar nombor

Intan rase masa kita bersama dulu
Masa kita rapat dulu
I don’t appreciate u much!!
Rasa nak patah balik masa
n treat u better......................
but I know I just cant
so I just feel I need to meet u
yeah, I really need…
especially on my big day..




Oh... How I missed those time... ;(

21 comments:

Mr PenyuBiru said...

aduss..syahdunye citer nie,tambah² dibaca dipagi² pose nieh. syahdu aah. cuma kesyahduan ini kadangkala terbantut, bila baca sekejap abang S, sekejap abang Said.. sib baik tak tersasul abg P.hehe..

Semoga Abg S tu panjang umur dan Intan dapat kontek dia.

intan zura said...

yeke..
muahahaha
edit la jap
kang pening lak org bace
hiksss

[LADYKiKi] said...

alolo..sedihnye cite ni.. =(

harap dia mmebacanya..

puterikurekure said...

uishh...buat orang sedih je tau.

sabar ek. mesti dapat jumpa nanti.

intan zura said...

ladykiki: harap begitula...

princesskure2: dapat ke, cam tak je.. ;(

==|eiMy iMiA|== said...

everybody got their story...
hopely one day u'll find this person back....
byk kan berdoa k...insylh
mana tau tetiba dia akan muncul di big day intan... :)
syahdu baca kisah nie....
sure awk terlalu rdukan abg S tue kan???? kenangan aje yg jadi pengikat ksh syg seorg abg & adk... :)

intan zura said...

eimy: kalo die tibe2 muncul, mesti saya terkejut + terharu....

eimy, blog awak tak leh access ek...

shalin said...

best ar bace tulisan dlm blog awak nie..ada bakat jadi penulis nie..

intan zura said...

shalin: alahaiii, syahdu pula ade kata saya ade bakat ye, nampaknye kene gilap bakat ni, hehe.. mekaceh ye wak..

AzuraloveNizam said...

abg s, abg said..ermm..hiks..moga intan dapat jumpa dia..amin..

sukiminna said...

ermm..touching la cite ni..really .. i luv your blog intan..moga dapat jupa abg s ya...amin..

intan zura said...

azura: amin kak zura.. ;)

suki: mekaceh ye ckp macam tu, terharu plak kite... ;) Aminnn

boo-lah said...

naik juling mata dok layan ketinggian menjunam cerita kak intan ni..

sudikah kak intan nengok sy juling?

intan zura said...

bullah: ape ni bullah, bagi komen lawak pulak... hikss.. sudah dapat kad kawen akak lum?

rbz said...

syahdunye citer ko ni cik intan wei...dah la panjang..huhuhu...nasib baik berjaya abiskan baca..hehehe..sabar k...harap2 dpt la jumpe nnt...

haslina said...

panjang sungguh...sedih nyer...semoga dapat jumpa dia...

debikdebuk said...

..

kesian penyu tu dah menangiss... ni la yg dikatakan "mr.penyubiru menangis tiada siapa yang tahu.."


...

ad3ck said...

boleh tahan gatal gak si penyubiru tuh ahahahaha. err naseb baik tak tersasul Dato A ahaahahah.

intan zura said...

rbz: pandai pun komen.. hikss, update blog mu okk

haslina: sedey kan?

debikdebuk: sempat lagi la hang wat lawak kat sini ye..hikss

ad3ck: dato A? errr...

nazzman ibrahim said...

hmmmm tersentuh baca N3 ni..nilai persahabatan yang begitu tinggi semoga intan dapat bertemu kembali dengan abg S.

intan zura said...

nazzman: semoga begitulah... ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...