Monday, August 24, 2009

emm.. apa menu buka ek?

tiba sudah ramadhan yang ke 3.
rasa cepat betul dah masuk hari ke 3..
suasana di kawasan penempatan rmahku ni
agak redup diselang seli dgn hujan

makanya, walaupun puasa tekak tak berapa terasa kering

oh ye, apa menu sahur pagi tadi?

pagi-pagi 4.20 bangun
masak nasi
pagi tadi hanya panaskan kari ayam yg aku masak ms buka semalam
serta sambal petai ikan bilis
pastu goreng ikan
yummy

sempat lagi goreng bihun sikit
sebabnya, semalam masa kat tv
tgk org makan bihun
tibe2 teringin
ingat nak buat breakfast
tapi bile ingat puasa
makanya, buat masa sahur
sebelum kepingin bihun goreng di siang hari

malam td rumah ada problem elektrik
tibe2 lampu2 semua padam
even tv, lappy
pendek kata semuanya
bekalan elektrik terputus
tapi hanya di rumah kami saja

malu jugak takut org ingat kami tak bayar bil
ya, aku mmg sering begini
pemikiran sentiasa negatif
padahal takde sape peduli agaknya

segera telefon tuan rumah
tuan rumah yg baik itu terus mahu dtg harini
tp hubby amik keputusan telefon tnb lagi mudah

maka, tnb telah jadi hero sebentar tadi
membaiki kabel di luar rumah
hanya 10 minit saja
(sedangkan kami semalaman turun naik rumah
mencari punca kerosakan..)

lega.....

kalau tak, berpeluhan menanti buka.....

ape lah menu buke harini
ingat nak buat nasi ayam
tapi rasa macam nak makan ayam masak pedas
hubby lak nak makan ayam goreng ala kfc
think*** think** think***


happy fasting guys!!

3 comments:

ninaNoreennoer said...

selamat puasa intan

Mommy Wannabe said...

rajin dia memasak. kita masuk hari ketiga dah tak lalu nk makan nasi, masuk dapur apa lagi. hihi. tp have to jugakla kan, sbb bukan nk jaga perut sendiri aja.


anyway, selamat berpuasa!.

intan izani said...

nina: selamat puasa nina

mommywnb: selamat puasa juga!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...