Tuesday, August 11, 2009

kesah kawan hubbyku

sekarang ni
macam2 berita kat tv
kesah pembunuhan yang tak abis2
rasuah la, h1n1 lagi..

yang terkejutnya dah 41 org mati
bahaya betul virus ni
tapi masih ramai lagi org kuar jalan2 dari umah kan
(termasuk aku)
risau jugak kadang2
tapi kadang2 tu lupe tentang virus tu bile dah kuar jalan2

lagi satu berita pasal nordin mt top
konon2 die dah mati dibunuh
tapi tak pasti lagi itu die ke tak
esok baru pengesahan dari indonesia kuar

aku bukannye pndai sgt bab2 isu semasa ni
tp bile bercakap soal ni

aku teringat sorang kawan husband aku masa belajar kat utm aritu
tak tahu ape terjadi kat member hubby aku tu

hubby aku selalu cerita dulu
masa sebelum kitorang kawin tu
die ade sorang kawan yg extreme pemikiran die tentang islam ni
pastu die terpengaruh ngan kumpulan ekstremist ni
sampai satu hari tu
die kene tangkap kat thailand

kalau korang ingat
last year ada kuar kat paper
student final year utm kene tangkap sebab cube masuk thailand
siap bawak bom kat badan dia

sayang betul
sebab member hubby aku ni pandai
kalau ikutkan sekarang dah jadi engineer la
bile tgk gambar2 die lagi sian

tapi tak tahu ape terjadi kat die skrg..
dah bebas ke lum ke...
sian kat family die...
ayah die sedih sangat tgk anak die sorang ni
tapi apekan daya
mudah sangat terpengaruh dengan perkara2 macam ni...


moga Allah lindungi dia...

4 comments:

Mohd Hafizd said...

amin

puterikurekure said...

ish. risau ek.

Anonymous said...

nape die berani sgt..
sayangnya, dah la pandai...

intan zura said...

mhafizd: amin

puterik: mmg risau, entah hidup ke tak

ano..: tulah pasal..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...