Wednesday, October 21, 2009

hantu kicap

nak citer tentang aku dan kicap
ceh...

pic: google
aku kalau makan
wajib ada kicap
terutama untuk lauk ikan
ikan masak lemak ke, kari ke, sambal ikan ke
telur pun camtu gak
telur sambal ke, lemak ke
senang citer utk kebykan lauk
kicap adalah wajib
tapi, aku hanya makan kicap tamin atau jalen
sebenarnya aku prefer jalen
tapi jalen kuning kat sini susah dapat
kicap kipas udang aku surrender awal2
tak lalu tekak aku ...

kalau kami nak balik kg
mak mertua aku dah tahu dah
menantu dia sorg ni hantu kicap
so kene standby
ibu aku apetah lagi
kalau aku nak balik
sejak dulu lagi
siap beli jalen kuning botol besar
'ni ada hantu kicap nak balik'
hehehe

so kalau g umah makcik aku
sedara2 semua
time makan diorg sure bawak kuar kicap
haha..mcm budak2 aku ni

kalau masak lemak ikan
tak makan ngan kicap
aku mmg tak leh makan
entah la, mcm tak lengkap...
tapi hanya kicap lemak
kicap manis aku tak makan jugak
kicap manis ada juga kat umah
tapi just utk goreng mi atau buat lauk

itu lah aku
entah bile la nak insaf
dari ketagih kicap
;)

23 comments:

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

yanie pun suker kicap..
kalau makan laksa....
wajib kena ada kicap...

huhuhuhuh....

dulu orang kata kalau makan kicap bnyk sangat...kulit leh jadi gelap

ehehehhehe

farah said...

makan nasi;
lauk telur mata,
ikan goreng.

sedap je kalo ada kicap.

pembuka selera.

:D

ZARA 札拉 said...

hehehe~

ku masih dalam pantang~

no kicap2~

intan izani said...

yanie,
laksa mkn ngan kicap
first time dgr nih
;)

farah,
betul tu, yummy...

zara,
pantang eh..alahai, ruginye.. hiks.

Aliza said...

cam my hubby dah jadi hantu kicap..hehhe..kalo tak der kicap, tak selera dia makan..

Aliza said...

aliza pon baru dgr nih laksa make dgn kicap...cam mane la rasanya ekk..kena try nih..

Mohd Hafizd said...

laksa goreng kicap sedaapppp~!!

Mohd Hafizd said...

laksa goreng kicap sedaapppp~!!

intan izani said...

aliza,
samalah hubby awk ngan kite...

hafizd,
iyeke, pelik je bunyinye..hehe

messyremo said...

hehehe...

dulu suka gak kicap...
mmg ketagih kicap..
tapi skang dah kurang..
dah rase tak best bila makan..hehe

MamaCira said...

aku pun suke kicap.. kicap cap kipas udang.. yang manis punya.. sedap.. ekeke..

radhuhariah ramli said...

ko mmg intan..ahad ni jgn masak taruk kicap semua lak..hehe

intan izani said...

radhu,
haha
takde maknenye
setitik kicap pun aku tak gune
eh ada2
masak mi goreng harus letak kicap
heheh

intan izani said...

messyremo,
kenapakah sudah tak suke?

mamacira,
aku tak makan pula kicap itu..

NiSa said...

xberubah rasa mknan ke kalo mkn ngn kicap.

masak lemak n kicap? sedap ke

Nur Syahirah Qahira Binti NOrdin said...

kicap memang sedap..
:kicap 3 ayam:
:windu nak balik umaah:

Boo-lah said...

kicap kipas odang.. memang sesoai utk org yg kuat kipas..

intan izani said...

nisa,
mmg la berubah
jadi lebih sedap
betul... hiks

syira,
windu eh
gi la balik kg..

boolah,
kipas cmne tu cik boolah?

mizzyN said...

semenjak kecil aku makan kicap cap kipas udang, kilang dia pun tak jauh daripada sini. bila belajar kat luar jb baru tau ada kicap glamer lain mcm tamin dan jalen.

selain kipas udang ada gak kicap yg muncul dlm hidupku mcm tiga kaki dan aminah hassan.

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

dalam peti ais, wajib ada kicap ngan sos...hihihi =D

hidayah said...

saya pulak suka kicap manis. jenama paper pun janji manis. hehehe

norash said...

same la..norash pun antu kicap gak..pantang nmpak kicap..mkan nasi kari dgn kicap lg sedap..heheh

intan izani said...

mizzyn,
aku pernah gak pegi kilang kipas udang tu
kaya2 tokey nye
melayu pulak tu

anuar,
same la kita ;)

hidayah,
iyeke... kicap manis hny utk mi goreng..

norash,
kita mmg sama la yang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...