Friday, October 9, 2009

hilang..

dulu,
masa aku study
aku selalu hilang barang

pernah masa sekolah
masa tu form 1
aku hilang beg duit
aku tahu sape pencurinya
budak cina yg dok belakang aku time assembly
tapi sebab takde bukti kukuh
aku dituduh buat cerita pulak

masa tu dalam beg duit ada rm60 tu
tu yg aku sedih sgt
bagi aku rm60 time tu
dah besar sgt da nilainya
skrg ni pun besar rm60 tu masih besar kan...

bile dh masuk uni
hp pulak asyik hilang
pernah satu hp tu aku baru pakai seminggu
hp samsung..
agaknya org tu sakit hati tgk aku pakai hp baru
tgk2 beg kelas aku pun lenyap
rupenye die gi angkut beg aku sekali
bawak g depan toilet
mujur beg aku tak hilang sekali
ish ish
dalam tu ada buku teks dahla mahal
dasar manusia tak guna

kire masa kat uni
aku hilang hp 3 kali
teruk kan?
entahlah, aku ni cuai sgt agaknya...

asyik2 hilang barang
masa da kawen
pernah jugak hilang beg duit
tu pun tercicir
gelang tgn pun pernah hilang

tapi aku kalau hp hilang
aku redha lagi
jgn beg duit hilang
aku mmg sedih sgt lah
sebab byk sgt urusan kene wat pastu

masa hp hilang dulu
masa tu ngan kawan2 tgh nak makan
tgk2 beg hilang
konon2 letak beg kat meja makan kat kafe
nak cop tempat la konon
sekali hilang beg
mmg silap aku jugak lah

mule2 sedih kejap
yelah hp baru
tapi time makan selera je
kawan2 aku sume pelik
kalau org lain hilang terus selera makan
tapi aku sedih 20 minit
pastu terus gelak2
sebab malas nak pk
kalau pk mmg tensen kan...

ish kalau bercakap soal hilang brg
mmg aku ni byk tul experience
mudah2an pasni tak de lagi brg aku yg hilang
taknak la cuai lagi
syg duit bazir je..
kalau hilang kene lak beli yg baru...

takde idea nak update
so saje citer pengalaman dulu...

kita manusia jgn suke ambil hak org lain
ingatlah perhitungan sebenar di akhirat kelak
;)

7 comments:

Mohd Hafizd said...

yang penting, jgn hilang selera makan~ hehe

Arjuna Qaseh said...

haila,
saya hilang jugak..
hilang hati,
hilang manusia,
dan
hilang selera makan..
camna nak buek?

intan izani said...

hafizd,
kalau hilang selera mkn ok jugak
leh kurus
hehe

aqaseh,
buek bertenang jola...
;)

en_me said...

me xde pengalaman hilang *dara.. ehehe, me gurau2 jerrrr

NiSa said...

masa nisa dok boarding skul la byk berlaku kehilangan.

mizzyN said...

huhu dulu sy tertinggal hp dalam teksi,penat nak mencari.... x jumpa pun so beli baru. tapi sekarang bila keluar teksi je cek hp la benda sy buat pertama skali.

fareeNi said...

aku pernah hilang HP n95.. masa tu baru beli 6 hari.. kena pugai kat mydin subang. 2 minggu setiap bangun pagi aku nangis.. ekeke..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...