Tuesday, October 6, 2009

kisah cinta kami, 17 syawal



ini adalah kisah,
bagaimana aku bertemu dgn hubby ku few years back...

perkenalan kami ringkas
kdg2 cemburu dgn org lain
punye permulaan pertemuan
yang menarik bersama kekasih
tapi bersyukur
biarpun permulaan simple saja..
namun kebahagiaan kini menjadi milik kami

cerita bermula begini
mungkin takdir Allah
ketika itu masing2 baru putus cinta
konon...

jadi kami dikenalkan oleh rakan baik kami
radhu dan mirul
hubby adalah kawan baik mirul
diorg da kenal sejak sekolah lagi
dan radhu adalah kawan baik yg kukenal sejak zaman matriks
dalam tempoh berhubung secara pjj itu
kami bertukar gambar
boleh kata kami menerima masing2 seadanya....
lebih baik kalau dikatakan,
aku menerima hubby kerana agamanya...
hubby jauh berbeza dgn ex aku...
bukan aku mahu merendahkan ex aku tu
tapi bukankah agama itu keutamaan?....
kalau my ex baca, sory dude...

suatu tempoh selepas itu
kami bertemu
secara ringkas di serdang
alhamdulillah
sejujurnya, dari detik itu
aku tidak menyangka hubungan akan jadi sejauh ini

tapi kesetiaan, kejujuran
keromantikan hubby
akhirnya meyakinkan aku
untuk kami terus setia bersama....

hubby betul2 yakin sejak dari awal
aku adalah pilihan nya yg terbaik...

kata hubby,
abg masa dgr nama ayg je dah meremang bulu roma
masa jumpa pulak
abg cair betul tgk ayg kali pertama
cantik...sopan... (geli kan?)

sejak dari tu, abg tahu ayg mmg akan jadi milik abg..
abg yakin kita ada jodoh..

terima kasih sayang kerana
cinta yg tulus dari mu itu.....ceehhh...

kita tidak tahu apa yg akan terjadi di masa depan
namun, kami berdoa
hubungan ini akan sentiasa berada di bawah rahmatNya..

dan harini..
mengikut kalendar islam
17 syawal
genap setahun pernikahan kami
syukur padaNya......

doakan kami bahagia
cepat-cepat dikurniakan zuriat.....
;)

11 comments:

Bapak said...

semoga kebahagian milik intan & hubby serta lekas dikurnia zuriat..insyaallah.

Mohd Hafizd said...

Alhamdulillah..semoga berkekalan hingga akhir hayat dan dkurniakan anak-anak yang comel2 belaka~
aminn

NiSa said...

terima pasangan seadanya-kunci pengikat kasih sayang. semoga kekal hingga akhir hayat dan cepat dapat baby yg sihat dan comel.

en_me said...

sweetnyerrr..

intan izani said...

bapak,
mekaseh ye...

hafizd,
aminn

nisa,
betul tu...terima seadanya kan?

en_me,
sweet eh? tq

zirah said...

semoga kekal ke akhir hayat

intan izani said...

zirah,
thanx ye...

Redbloodsnow said...

Permulaan cinta yg simple tuh lah yg akan membahagiakan..hehe. Same wif dgn kisah pertemuan zie n dillah. sooooo simple sajork.

yup intan...cintailah sesorg kerana agamanya kerana sesungguh seorg lelaki akan membimbing isterinya ke jalan ALLAH SWT :)

norash said...

romantisnye..semoga bahagia sehingga ke akhir hayat..

mizzyN said...

you luv him, he luvs you, happy adventure bersama.

NORLINA said...

sebijik kisah ko ngan aku punyer...huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...