Saturday, October 24, 2009

tadi awak cakap.....

semalam, (jumaat) pagi
sebelum hubby g ofis
around kul 7.15 pg
lalu sorg bangla depan umah
die membuat isyarat tgn
yg bermaksud
nak potong rumput atau tak


so hubby cakap 'dtg esok'
besok? sahut bangla itu lalu mengangguk
bagai org mengantuk disrorongkan bantal
kebetulan, sudah beberapa minggu
tak berkesempatan nak potong rumput
(eh, mcm nak buat karangan pulak... heheh)
sebab sibuk berjalan kesana kemari
musim raya katakan...

pagi tadi awal2 pagi around 7.30
bangla tu dtg
kebetulan masa tu aku tgh buat sarapan

so hubby tanya
'harga berapa?'
'suka hati'
'mana boleh suka hati pulak, biasa berapa'
'suka hati, bagi saja berapa'
so, bangla tu pun terus aktiviti memesin rumput umah aku

aku tanya hubby
'abg nak bayar berapa, 5 ringgit dah..'
'eh, sikit sgt tu, abg bayar rm10 la, ok tak?'
'ok la tu... umah cu pun rm5 jugk'
masa tu aku refer rumah makcik aku
rumah taman jugak kat ulu lanagt
pun rm5 je
so sebab area umah aku agak besar dari umah makcik aku
so aku rasa rm10 tu berbaloi2
siap tanya mak aku nak bayar bape
mak aku cakap rm10 tu dah untung sgt dia

so bile dah setel sume
hubby hulur rm10 kat bangla tu
bangla tu cakap
'rm50 la.. sy potong dalam2 ni..
hubby pun pelik, mahalnya!
eh melampau la ni
aku dari jauh angin je
tadi dia cakap suka hati
tibe2 demand pulak
'td awak yg kata suka hati...
'awak tak boleh la mcm ni, kalau sy tahu 50, taknak la saya
mahal sgt, bukan luas pun...'
'biasa org bayar 50/70.. '
'eh, takde2, nah 25'
awak ni nak tipu saya la ni'
tadi kata suka hati, pandai guna taktik kotor
bangla tu dok geleng2 kepala
'takpa2.. '
die boleh taknak amik duit tu selagi tak bayar 50
aku rasa macam nak naik je tgn kat muka dia
aku dok jauh time tu
dgr hubby runding harga je

'ni last sy bagi 30..awak g balik'
hubby pun terus tutup pintu
sakit hati

ape pendapat korang
patut kena lempang kan?
heh.

12 comments:

Irtiyah said...

salam

ada jugak macam tu?
agaknya kalau ugut nak bgtau polis dia takut tak? ambil gambar dia banyak2 cakap nak bg polis dan masuk dalam blog. biar orang kenal dia. ok ape? HEHE

intan izani said...

irtiyah,
tulah, tadi siap jerit dari jauh kat hubby
abg, repot kat polis je!
tapi tak sampai hati lak
pasal potong rumput
masuk balai pulak
heh!

~wAniE~ said...

bngla tu cube tipu akk...
so conclusion of d story jgn pcya pd mrka....huhuhu

miezi said...

a'ah lempang je. kaya lah dia, kalau buat camtu hari-hari.

Nur Syahirah Qahira Binti NOrdin said...

salam..
kak, bangla memang macam tu..
penipu..
dah banyak pengalaman kerja dengan bangla...
haprak laker diaorang nie...

farah said...

mmg patut kena lempang.

suka hati pebendanya camtu.

haih.

Mohd Hafizd said...

kne2 hati2..derang mungkin tengah wat survey before pecah masuk umah tuh..better tak yah la amik..

huhu.. prevention better than curing~

T.u.Y.a said...

salam..
kalau Tuya mau kena maki je bangla tu..hehehhe
suka2 hati je kan nak letak harga melampau2 mcm tu..

love is forever said...

oits bahaya nih...
tempat orang pun si bangla leh buat macam 2....siut tul

Ram Z said...

lempang jgn x lempang....lain lak kesnye nnt...huhuhu...

mesti bangla tu nk cakap "suka hati saye la nak letak brape..."tapi kalau dia abeskan ayat tu...x dapat job pulak dia nanti...hehehe...

hidayah said...

patut!
lempang je!
kuang aja!

mmg ckp x super bikin.
angin je tetibe.......

CoOkiE MoNSter said...

lempangkan aje guna kaki.haha!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...