Tuesday, November 24, 2009

aku sudah tonton filem..



dgn expectation yg tinggi
aku tgk citer ni
mmg la bukan di wayang
dimana2 pun cerita yg hebat
harus memberi impak yg hebat
walau hanya menonton di skrin kecil

cerita ini tidak seperti apa yang aku harapkan
bukan aku ingin membandingkan
filem high tech hollywood
dgn filem local ini
tentu tidak
banyak lagi citer melayu lain yg best
iye ke?
atau aku mmg tidak minat cerita melayu?
tapi jgn lupa, aku telah
jatuh cinta dgn siri nur kasih

 aku tidak mengalami
perasaan sedih menonton cerita ini
seperti yg org ramai katakan
bawa tisu banyak2
malah tidak menangis langsung
peliklah
aku adalah org yg mudah sensitif tgk filem, drama

filem ini aku tonton dgn pertanyaan
 'bila nak tibe part best ni?'
sehinggalah tiba hujung
aku tidak menemui part yg betul2 bg impak

aku cuma rasa kelakar yg amat
setiap dan ketika sang isteri muncul
dgn pakaian berbeza2
mmg kelakar

hairan
sume org memberi review yg di luar jangkaan
malah terlalu ramai yg
sanggup masuk wayang kali kedua
untuk tgk citer ni lagi sekali

mungkin aku expect sesuatu yg luar biasa
tetapi hasilnya dalah sesuatu
yg sudah biasa aku lihat
kerna itu aku agak keciwa

whatever it is,
aku masih suka afdlin shauki punye effort
hes gifted;

mungkin aku tak patut post pandangan aku seperti ini
pasti ramai yg tak setuju
tapi tak salah aku memberi pandangan
inikan blog aku.....


23 comments:

nn said...

salam sis..

x salah sbnrnya pndpt sis ni. sbb different people different opinion kan? sbb ad jgk my frens yg xfavor cerita ni. tp i tgk twice sbb i mg ske. hehe.

pija5120 said...

salam...
tak tgk lagi citer ni...
tp ramai yg bg feedback +ve la...
entah la... mungkin intan expect mcm bagus sgt2 le kott...

~ saya peminat citer tempatan,tp tak sempat pegi wayang2 sjk ada anak... tgk dvd je la~

syaf said...

betui 2..masing2 ade hak nk cakap ape..dun worry

tap bagi aku cite 2 best woo...
pas2 tegok kat wayang plak 2...
suasane lagi masyuk...n then laway yg cool

~@k1 is @utuMn!~ said...

tetttt~~
xtgk lg... so xtaw!

(xnk tgk pon..)
hehehe

haslina said...

lom tgk lagi....blog sendiri mmg semestinya pandangan dari dalam diri sendiri...

;)

s.c.h.u.l.t said...

oh saya nanges sebaldi air mata. mungkin sebab tersentuh dengan kasih sayang PAPAsaaDOM :D

ceritanya biasa. moral value dia je yang kena kutip. kalau anak gedik macam mia tu, bertindak macam saaDOM tapi hati2 jgn smpi melampau or naik lemak. ;)

intan izani said...

nn,
betul2
lain org lain citarasa kan?

intan izani said...

pija,
haah
feedback ramai ckp best

intan izani said...

syaf,
rupenye ko salah satu
dari peminatnye
bagus2

intan izani said...

aki,
takdelah teruk sgt
tapi leh jugak layan
;)

intan izani said...

haslina,
haah betul tu

intan izani said...

schult,
kawan baik sy pun nangis gier2 katanya
;)

secangkir madu merah said...

belum berkesempatan menonton filem ini dipanggung...ramai yg kata best.. tapi mungkin cari cd je lah kot!

Noorlaila Mohamed Nor said...

belum tengok :(

RADHUHARIAH RAMLI~~ said...

sedih bila teringat segala jasa ayah..tak mungkin terbalas.=(

Richeal Phil @ Ritz ^-^ said...

haha baru nak tgk, dah down dah huhu

intan izani said...

secangkir,
ada lagi ke kat wayang?

intan izani said...

laila,
tgk la~

intan izani said...

radhu,
aku layan lawak die je
gelak2 time bini die dtg

intan izani said...

ritz,
jgnlah down,
seronok jugak ceritanya
cume tak sehebat yg disangkakan je
time lawak mmg lawak giler

Mohd Hafizd said...

kene cari citer nih...dah ramai rekomen suh tengok~ hihi

♥ juhairah ♥ said...

maybe sbab akak tgk kt skrin kt rumah kot.. betol, kalau kte tgk kat wayang, emosi kte jd lain, sbab rase diri duk dlm cite tu. jue pon belom tgk lagi cite ni. bg jue kalau tgk cte cmni kt wayang wat rugi duit je. sbab bleh tgk kt tv je nnt. hihi.. kalau tgk kt wayang, mesti cite yg meletop mcm transformers, cite2 fantasy mcm lord of the ring, terbaikk.. hihi..

pawaka19 said...

citer ni mmg besh..betol kata afdlin..kasih sayang lelaki selalunye xdi'act' kan..sebaliknye dlm perbuatannye yg kadang2 kita xnmpak..itulah kasih seorang ayah/lelaki..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...