Tuesday, November 10, 2009

rindu...

actually, tgh sedih
em, tadi gayut ngan bonda
aku dgn ibu akan bergayut selang sehari..
kdg2 aku kol, kdg2 ibu kol..
tapi tiap2 hari mesti sms
pagi petang siang malam..

perbualan ibu dan anak
tibe2 membuatkan aku jadi sebak tak terkata
cuba menahan diri dari menangis
rasa ingin berada di dalam pelukan ibu
bukan kerana rindukan ibu
itu perkara biasa buatku
rindu pada bonda adalah lumrah anak yg jauh
tapi kerana perhatian yg diberikan

ibu tibe2 cube menyelami hati aku
dgn lebih dalam
mungkin dalam kata2ku tadi
buat ibu sedar tentang perasaanku
yang satu itu
lantas di hujung talian
aku juge dengar nada suara ibu yg cube memujuk

jgnlah tanya kenapa dan mengapa
mungkin aku ni terlampau manja
tapi mmg benar org kata
anak kedua lebih sensitif
lebih mudah kasihankan org tua
lebih banyak ragam
dan lebih suke mengalah

kita sama kan?

tak sabar pulang ke jb beraya haji
tahun ini giliran kami beraya di johor
tak sabar pekena juadah ibu di pagi raya
raya hari tu beraya di kelantan
lain pula makanannya (tapi masih enak)...

rindu nak bau rumah kat johor...
rindu nak bau tubuh ibu tersayang..
rindu nak tgk misai ayah..
rindu nak tgk adik yg takde perasaan..
rindu nak tgk obes(kucing)..
rindu nak tgk kelapa sawit sepnajng perjalanan..
rindu nak jumpe kakak yg sedang sarat..
rindu nak tgk abg ipar yg keloloh, hehe..

lama sudah tidak berjumpa
last jumpe family masa raya
tapi tak sempat jumpe kakak...

tibe2 aku emo harini
rasa nak balik johor sgt..

hubby kol tadi
cube menenagkan isteri yg byk ragam ni..
hubby pun cakap
'ayg siap2 eh, tghari nanti abg ambik ayg, kita makan luar'
hooray!
suke je makan ngan hubby...

itu je nak citer...
bile hubby ajak makan
terus happy
walaupun pagi tadi ingat nak start diet
9 hari tanpa nasi.. tp esok lusa jela
hiks...

note: org lain  buat 99 hari tanpa nasi, aku nak wat 9 hari pun tak lepas

3 comments:

Ms AiReEn MoHd said...

ape yg ko merindu nau ni..aku ni sampai da tak leh nak tulis kat shout box sebab kompeni mungguk ni blocked aku dr blogging ngan nuffnang...hahahah so makanyer aku taip kat sini..aku mlm kang dtg klik klik ehhh maceh klik aku....kang kasik aku ingat semula....aku sure klik klik ko mlm kakng sampai lebam...hikhik thanks again

intan izani said...

eryn,
ok babe
malam ni aku terjah~

NiSa said...

rindu family ya kakak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...