Wednesday, November 4, 2009

teka teki untuk korang

aku kalau hujung minggu selalu lepak
umah makcik aku kat ulu langat
suke layan sepupu aku 3 org tu

so diorg ni suke je main teka teki ngan aku
mmg banyak la
tapi semua mengarut2
sure korang tak leh jawab
sebabnya, jawapan ngan soalan tak sesuai
haha, biaselah budak2 kan..

satu teka teki yg aku ingat
sepupu aku yg darjah 3 tanya
pastu tak lama pulak yg adik dia 6 tahun pun tanya
dua-dua soalan ni
'kak ngah, macamana kita nak berhenti kan air terjun?'

aku pun terpinga-pinga
ape kata korang cube jawab...
tapi mesti ade yg da tahu kan..
nanti aku bgtau jawapan kat next entry...

so, soalan aku pulak utk korang..
jeng jeng jeng...
'kenapa org gali kubur tak pakai seluar?'
heheheh
(maaf, soalan berbunyi 18sx)

soalan ni dulu abg angkat aku tanya
dah lama dah
tapi aku rasa ramai yg tak tahu
sebabnya, asal aku tanya org
mesti tak tahu

teka cepat teka...
siapa cepat dia pandai!!
;)

6 comments:

MamaCira said...

'kenapa org gali kubur tak pakai seluar?'

sebab org gali kubur pakai cangkul~

'kak ngah, macamana kita nak berhenti kan air terjun?'

tak tau..

hihi..

Putri said...

1 soalan jer putri leh jawab..
kenapa org gali kubur x pakai seluar..
sebab org pakai cangkul.. hihihi..
soklang yg satu lagi tu xtahu..

Mohd Hafizd said...

tnkap gmbo..mesti berenti air tuh~

Nur Syahirah Qahira Binti NOrdin said...

huhu..
x sempat nak jawab
anak sedara suke gak teka mcm tue..
budak3..

norash said...

norash penah dgr teka teki ni..

kalo tak silap norash..
S: mcmane kite nak berentikan air terjun..
J:Tangkap gambo..berenti la air terjun tu kan..

S: naper org gali kubur tak pakai seluar..
J: sebab org gali kubur pakai CANGKUL..

intan izani said...

alah,
tak aci korang sume tahu jawapan
mmg betul lah jawapan korang tu
ini dah bukan teka teki ni
korang bukannye teka dah namanya
heheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...