Monday, December 14, 2009

kunci tertinggal





harini hari yg tak bape memberangsangkan
tak bape sehat sejak semalam
antibodi tubuh ku ni lemah sgt agaknye
takpe la, terhapus dosa kecil

mmg tak bape larat nak buat bekpes
sebenarnye mengada
hubby ajak beli bekpes kat luar
aku pun ikut
takut pilihan hubby tak menepati

pas beli bekpes
hubby anta aku pulang kat umah
terus hubby berdesup g keje

aku pun meraba2
poket jeans ku
untuk mencari kunci
alamak!!
tertinggal dalam kete
henset lak mmg tak bawak..
dah sudah...

aku pun dah naik gelabah
nak wat cmne
takkan nak tunggu kul 6 ptg
dok dpn umah
tak mungkin
nak ketuk umah jiran ke
tapi segan lak
jiran aku kiri kanan budak2 bujang
hubby rajin la borak ngan diorg
diorg tu kire baik la, selalu jaga umah kami
tp aku mmg jarang sgt tgur sapa
yela, segan la aku kan isteri org

berbalik pada citer,
aku nampak sekumpulan budak sekolah
kat taman permainan dpn umah aku
budak laki ada yg sek rendah, ada menengah
aku pun ngan selamba
'adik, ada henfon tak?'
'ada kak..nape?'
'kedit ada?'
'takde la kak, cube akak tanya budak pempuan pakai spek tu
die mesti ada..'

aku pun berjalan kat budak pempuan tu
'adik, ada henfon tak? ada kedit?'
'jap sy check..... ada kak, ada rm3 lagi...'
'dek, akak nak mintak satu sms bole tak, akak nak kol suami akak'
'bole kak, nah..'
'nanti akak byr ye'
takpe kak, tak payah...
'akak kol jela, byk lagi kedit tu...'
bla bla bla..

aku lak tak bawak duit, budak tu lak dah blah...

sejam jugak aku menikmati padang rumput depan umah aku
sambil melayan angin sepoi2 bahasa
dan berayun2 dengan buaian
disimbahi cahaya terik mentari

sempat lah aku tgk jiran aku keje ape
ada yg keje maidin, ada yg takde keje.. hehehe

untuk adik itu, terima kasih byk2 la
bagi akak gune henfon adik
tk tau nak ckp cmne
nanti akak topup kan adik ye...
adik asyik ckp takpe kak , takpe kak..
terharu lak akak..
baik budi bahasa adik ye..

saje je nak share ngan korang
nasib baik lah budak sekrg da moden
;)

22 comments:

Irtiyah said...

Salam

Saya pernah gak jadi macam tu.
Mungkin peringatan untuk saya supaya lebih berhati-hati.

sukiminna said...

ni bila terjadi ni? hehehe..
baik ek adik tu seb baik..kalau tak jadi jaga rumah la ko..:P

~0~ said...

sungguh berbudi bahasa budak tue...bertuah mak dia

black_mel said...

wahhh...untungnyer dpt budak2 baik....x semua budak skrng ni teruk kan..

Aidi-Safuan said...

kau kunci cintaku kedalam hatimu.
iklan kejap.xde kaitan pon

~@k1 is @utuMn!~ said...

adoii aiii...
sis nsb ad bdk 2..
klu x..
mmg tercongok la smpai petang dpn umh sndri...
huhuuuh

ezzati said...

hehe..bdk2 moden..sib baik ingat no phone kan..kalo x ingat lg haru biru.. :)

MamaCira said...

la.. cama bleh tertinggal tuh.. mesti tgh byk pk masa keluar umah.. Hehehe... intan, jgn lepas ni budak tu asyik mintak top up sudah.. Har har har..

MamaCira said...

la.. cama bleh tertinggal tuh.. mesti tgh byk pk masa keluar umah.. Hehehe... intan, jgn lepas ni budak tu asyik mintak top up sudah.. Har har har..

ShalinzZ85 said...

hehehe..kalo shalin mau kena marah dah ngan tunang sbb lalai.mujur intan punya asben bek ati.huhuhu..

intan izani said...

irtiyah,
intan dah kali kedua terjadi
ntah cmne leh terlupa

intan izani said...

suki,
pagi tadi
hehe

intan izani said...

suki,
pagi tadi
hehe

intan izani said...

suki,
pagi tadi
hehe

intan izani said...

~0~,
tulah pasal
naseb baik lum ada anak laki
kalau tak bole kenen kan
heheh

intan izani said...

black mel,
betul2,
yg baik masih ramai lagi
;)

intan izani said...

aidi,
kalau kunci dlm hati takpe
senang jugak nak amik
:)

intan izani said...

aki,
eii
tak dpt bygkan lah kalau tercongok depan umah
giler gamaknye

intan izani said...

zati,
kalau tak ingat
mmg haru biru sungguh

intan izani said...

mamacira,
hehe
takde la kot
tak pernah kenal pun budak tu

intan izani said...

shalin,
takut gak hubby marah tadi
yela intan ni asyik cuai je
seb baik hubby tak marah
hiks...
kesian agaknye tgk intan lama kat taman tu

shahdiana said...

haru sungguh bila jadi macam tu..nasib ada orang boleh tolong...mungkin faktor badan tak baper sihat tu kot...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...