Thursday, January 14, 2010

jiran aku kiri kanan orang bujang........


saje wat tajuk cmtu
tapi mmg nak citer pasal jiran aku..

boleh kata hubby rapat dgn jiran sebelah kanan
yg sebelah kiri ni
dia agak penyegan nak tgur sapa
kalau jumpe pun bg salam
200x jumpe pun bg salam je
mungkin masing2 tak tau nak mulekan cmne
takpe, aku tak kisah pun
tegur2 pun ok
lagipun diorg agak baru jugak

jiran belah kanan pulak
peramah
ada 4 org bujang satu rumah
rumah diorg dah macam kebun
penuh sayuran2 dan buah2an

kami jadi mangsa
eh bukan mangsa
tapi kami tumpang kesenangan
kadang2 dpt betik, dpt cili api
baru2 ni bg kacang botol pulak
seronok
sebabnya diorg ni tanam suke2 je
utk kepuasan
tapi tak makan pun
tak masak dan tak makan sayur
so aku ngan hubby keje perabih hasil kebun diorg
baik sungguh kan?
jarang aku tgk anak muda rajin cmtu

diorg ni pantang dgr pintu grill rumah aku terbukak
terus tegur hubbyku...

rasa selamat kalau ada diorg
aku pun tak bape takut
kalau g mana2 diorg boleh tgk2kan umah
kalau ada kereta pelik dok usha umah kami
diorg mesti sms

diorg sume org n9
hubby lak org kelate
tapi kalau bercakap hubby selamba je kecek kelate
byk kali aku tegur
aku takut diorg tak kenan
tapi rupenye setiap kali ckp ngan hubby
diorg pun bantai ckp kelate
maskin naik sheikh la hubby aku tu
(utk makluman-aku bukna org kelate)
hehe...

ok, itu aje nak citer psal jiran aku
idea tercetus apabila memikirkan kacang botol
yg masih byk dalam peti ais
abis tu dah berdua aje
takkan nak melantak kacng botol hari2

jiran korang cmne?
jgn jeles jiran aku ada kebun
;)

14 comments:

ZIANA ♥ FARREL said...

jiran u sama macam hubby i..suka tanam tp xmakan... :)

intan izani said...

ziana,
eh yeke
nape tak makan?
takpe bg kat jiran pulak

Mr PenyuBiru said...

jiran aku kalu jupe just say hi jer.huhu

F I T said...

diorang bagi suh masak tu..lpas ni bagi a lauk skit haha bagus a baik dgn jiran..dok kampung lagi a..ayam bertelur pn riuh sekampung..haha

black_mel said...

jiran tu laki ker puan?x bgtau pun..bestnya ader jiran baik...

fashah84 said...

intan..

kalo jiran aku sblh kiri india,kanan melayu..yg kanan tu agak KKAA(kau,kau,aku,aku)...kalo yg kiri plak ok...india wara' aku tgok..stiap kali kita azan dia pun goyang loceng..hahah

anyway,aku sronok duk sini...

intan izani said...

pb,
biaselahkan skrg
masing2 segan nak mulakan hubungan
huhu

intan izani said...

Fit,
pernah jugak bg makanan
bukan taknak bg tapi cam segan lak

intan izani said...

blackmel,
jiran lelaki la syg oi
nama pun bujang
hehe

intan izani said...

fazee,
siut punye india
aku pun hepi
sebab depan rumah aku ada playground
sukeee

Mohd Hafizd said...

bgusnyer...dpt mkn sayuran segar2 hari2....hihi..

sy gune baby Nikon D80 amik gmbo dlm blog~

sukiminna said...

jiran umah sewa aku ade pokok serai jek..dia ade opper aku amek..tapi aku nak buat mende ngan serai..hari2 pun makan kedai..so aku sengeh jela..hohohoho

sukiprattle.com

intan izani said...

hafizd,
takde lah hari2
dia ada sayur kacang botol je
yg lain cili api
betik, serai, tebu,pisang... padahal umah taman je tu

intan izani said...

suki,
umah aku serai ngan nenas mmg banyak
tp aku syg nak amik
beli kat kedai jugak
hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...