Friday, January 29, 2010

murtad ke?


lama dah aku pendam ni
cehh... pendam konon

kebetulan aku aritu dok umah makcik
so nak taknak layan melodi ngan makcik aku

ada ke patut kumpulan in heart nasyid tu
dituduh murtad
 sebab nya diorg tukar imej
dari berkopiah bagai
kepada yg lebih sempoi..jeans dll

isunya
kenapa gune perkataan  MURTAD?
berat tuduhan tu... 

murtad tu keluar agama
ni setakat tukar imej
apa salahnye 
masih dilandasan yg betul, tutup aurat
diorg tu lelaki 
aurat tak terdedah sikit pun

yg aku paling meluat tu
yg bertanya tu 
pakai seksi, tudung tak pakai
baju ketat,suar ketat
pastu g tanya kumpulan nasyid isu tu

kalau aku jawab je
'kami ke awak yg murtad?'
marah betul aku
suke2 je gune perkataan murtad tu..
aishh.....

harap2 lepas ni melodi lebih sensitif isu agama ni
segan aku dengan pertanyaan macam tu....
nampak sgt ceteknya ilmu agama diorg.....


13 comments:

iedaLUVsham said...

melodi memang bongok! selalu soalan nak mintak pelempang!

intan izani said...

ieda,
haah mmg bongok

Amirul Faiz Abd. Razak said...

Hehe.. tak yah di layan kan melodi tuh.. :D

Mohd Hafizd said...

yoshhh..pukul jer derag tuh..soklan tah hape2...maen belasah jer assume...

BULLET said...

melodi gunekan kuase wartawan untuk tanye ape saje soklan sebab dorang ade hak..tapi tetap xsuke sangat nga melodi sebab soklan dorang mmg kasar...boleh menjatuhkan air muke orang...

puterikurekure said...

melodi skang memang ntah hape2. pastu dipecahkan lagi ada rancangan terjah la, rancangan fuhh la, menyampah pulak kite.

[z@ck] said...

ni mesti kes ketua kumpulan Saujana tu kan..??

Normi Ali said...

ai dah lama x tgk melodi, last skali masa tok t kawen dulu.....pas tu harammmmm.....x kose ai, lebih2 lg tgk michelle tu interbiu artis, cam haremmm jer....baik tgk GBS lg best...he..he..he..

black_mel said...

guna perkataan untuk dpt publisiti dan tarik penonton....bongok..dah jarang tengok melodi..maybe dlm 1 tahun 3 kali jer kot..

Didi Nadhirah said...

mls layan melodi dah skrg ni

~wAniE~ said...

skrg nie mls dh nk tgok melodi..bkn bes

kakngah said...

lg 1 kn.. intonasi wartawan melodi sume same jek bunyik dia... hahahaha!!

- Misztake - said...

utk publisiti je kot..
xpernah dengar pun ada org kata diorg murtad..
tetiba kuar melodi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...