Tuesday, January 19, 2010

sape nak kuih?


sape lapar?
jom makan kuih ni
org panggil kuih tepung pelita
5 rm2
mahal kan?
tapi takpe, naseb baik sedap



antara kuih favourite aku ngan hubby
yummy!

19 comments:

Magrib said...

demo org mano??

Magrib said...

demo org mano??

Aini said...

Perghh... suka publish gambr sedap2 time lunch kan...

sedap2...uh selalu jumpe time bulan pose

izan said...

he3..tepung pelita tu orang pantai timur punya nama...
kat pantai barat semenanjung...
panggil kuih tako...
tapi kuih ni best...
kalau colornya agak jernih lg best...

irahehe said...

huhu~tepung pelita..
feveret ira gax uuee..

intan izani said...

magrib,
kawe oghe jb
laki kawe oghe kelate
bakpo?
heheh

intan izani said...

aini,
time bulan pose mmg femes
sebab kuih ni masuk peti ais sejuk
mmg maveles
tapi kat sini kat pasar mlm
always ada

intan izani said...

izan,
aku rasa ko dah salah kuih ni
kalau yg jernih pastu bawahnye mcm jelly tu
tu baru kuih tako yang
kuih tako gune sengkuang
pastu pakai daun pandan
kuih tako ngan t.pelita lain...
rupe je hampir sama

intan izani said...

irahehe,
sedap kan..
yummy!

black_mel said...

wahhh...my faberet....meleleh air liur tgk tpung pelita ni...

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

suker gak makan tepung pelita nih
time bulan puasa lagi syok

hehhehe

~0~ said...

yup...mmg best

fashah84 said...

oh baru tau kuih tepung pelita ngan kuih tako tu lain...ingatkan sama..kalo aku suka yg kelongsongnya guna daun pandan tu..rasa wangi je bila makan..lg2 kalo sejuk...yummy...

zures said...

Mmmmm tepung pelita...masa kecik2 dulu mak selalu buat...tp sekarang mak dah takde...tak sempat nak turunkan ilmu kat anak dia ni...

intan izani said...

blackmel,
sedap kan...

intan izani said...

yanie,
haah kan
makan sejuk2
mmg maveles

intan izani said...

~o~,
best kan.. yummy!

intan izani said...

fazee...
yg daun pandan tu lah kuih tako
aku kureng sikit kueh tu
yg tepun gpelita ni aku mmg minat betull
hehe

intan izani said...

zures,
mak sy selalu gak buat
kat kedai takkan sama ngan mak buat
betul tak
mak sy buat betul2 lemak dan manis
sedap

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...