Tuesday, May 4, 2010

menu dinner: sup tulang dengan celery


menu malam ni- sup tulang dengan celery
lama dah tak buat sup tulang, tibe2 rasa nak wat sup tulang harini
buat sup tulang dengan celery ni sedap
sape yg tak kenal celery, macam ni rupanya
*pic:google*

antara khasiat celery adalah:

Banyaknya kandungan sodium organik di dalamnya, membuat celery dapat membersihkan sisa-sisa makanan berupa gula, roti putih, serta makanan yang tergolong berkarbohidrat pekat. Dengan bantuan sodium organik, sisa makanan yang telah mengeras dan menumpuk di dalam tubuh dapat dihancurkan dan dikeluarkan. Ketika musim panas, minum segelas celery pada pagi hari dan satu gelas pada siang hari dapat mengatur suhu badan tetap normal dan tubuh lebih segar. Selain itu, celery merupakan penguat urat saraf dan pembuang karbondioksida dari tubuh. (google)

sempat aku google khasiat tau
hehehe.. ;p

11 comments:

Liza said...

sup tulang mmg best,masak lama sampai daging lekang, sgt sedap!!!

intan izani said...

kak liza,
betul2
sedap sgt
makan ngan roti pun best kan..

yott said...

susah x nak msk sup ni
suka mkn tp sy x pndai msk
nak cuba

intan izani said...

yott,
senang je
tak susah pun
cube la.. ;p

fashah84 said...

sedapnye pn intan masak..
lama dah x mkn sup tulang ni..slalu makan sup ni kalo hari raya qurban jer..heheh

Mr Kamikaze said...

peh..lazatnya sup tulang nie..peberet aku nie...

intan izani said...

fazee,
kamana ko menghilang..
kalau online fb gtau
aku nak borak2 ngan ko

intan izani said...

mr kamikaze,
betul2
feberet gak sup tulang
yummy!

hentakbelipat said...

teringat ayah kat umah..mmg fav die masak sup tulang lutut lembu

sasha* said...

haa sedapnya sup tulang tu.tp naik la lemak2 jap lg :P

fashah84 said...

wokey..aku bz skit skrg..byk plak org smbut birthday bulan ni..so,ramai plak yg tempah cuppies..nanti aku free,aku bgtau..bleh kita borak2..ade stori menarik ker??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...