Friday, June 4, 2010

kisah jiran aku dan surat-suratnya

jiran aku ni
macam aku penah citer sebelum ni
kiri kanan budak2 bujang duduk

yang aku nak citernye
jiran aku sebelah kiri ni
selalu la dpt surat
biaselah kalu bil telefon setiap bulan mesti dpt bil
especially macam kami yg ada 3 nombor bil
so rasa mcam byk je tiap2 hujung bulan dpt

jiran aku ni pun sama gak
tapi yg masalah nye di mata aku ni
jiran aku ni tak pernah nak amik surat2 dia
dia biar je surat2 tu jatuh atas tanah, berhujan berpanas
sampai surat tu hancur
kebykan surat-surat die macam tu...
aku tak tahulah itu surat org lama yg duduk situ
atau mmg surat diorg

ada satu hari tu
diorg ada dpt satu pos laju
posmen just letak kat pagar tu je
tibe-tibe hujan
so aku ni pun g la amik letak kat dinding pemisah rumah kami
dgn harapan kalau die nak masuk umah die
tentu die nampak sampul tu

tapi aku rasa bile die lalu die buat dek je
nak kata tak nampak cam mustahil
sebabnye sampul tu bukanleh kecik

dek kerana die buat tak tahu
aku pun letak la balik kat pagar rumah die

ish ish ish
kdg2 surat-surat die yg jatuh
aku g ngintai
kot-kot nama kami tapi posmen tersalah anta...
sampai aku hafal la nama penuh budak tu
selalu tgk die punye surat.

apa la nak jadi budak2 bujang ni
macam kami, walaupun kdg2 bil tepon tu tak bukak pun
tapi amik jugak pastu buang je dlm tong sampah...

tapi aku takde hal la ngan jiran aku ni
diorg baik je, tak ganggu kami pun
cuma2 kdg2 gangu emosi aku
takut posmen tersalah hantar cek nuffnang ke 2 yg aku tunggu berkurun ni
hehehehe....

3 comments:

shima said...

hi salam perkenalan...

surat surat...mmg ada ada org wat gitu..tak peduli kan surat yg dtg.kalau kami ni eksited je kalau dpt surat walaupun bil hahah....

i folo u

coki - coki said...

hahah.
kelakar lah.
tah apa tah budak bujang nih.
betul jugak tuh, kot nuffnang ke kan ? heh

Roronoa Zoro said...

perangai gitu pon ada.. huhu~ manusia nie mcm2.. hmm..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...