Wednesday, June 30, 2010

tragedi dtg awal di sogo KL

*pic: google*

semalam aku g sogo ngan parents 
pas anta adik interview, g jalan2 jap

sampai depan sogo kul 9.30
melepak tunggu sampai sogo buka
ramai juga org lain tunggu dpn sogo

sdg elok menunggu
dtg 2 org pekerja sogo bagi air teh susu
breakfast kononnya
bg kat setiap org yg menunggu kat situ
aku terkejut jugak, tp dpt cover lagi
dari buat muka terkejut beruk

pastu  2 staff sogo tadi tu
yang seksi dan senyum 24jam
bg speech dpn sogo
ala-ala greet customer yg menunggu tu
siap stage kecik dan mic lagi

tak sangka rupenye mmg style sogo mcm tu eh
first time aku tengok
aku pakat gelak dgn mak aku
diorg layan customer cam kat oversea lak

selama ni aku dtg kat mana2 mall awal
tak pernah2 lak dilayan macam puteri
dahlah bile masuk pintu sogo tu 
beratur pekerja die tunduk hormat pada pelanggan terawal
seb baik hubby takde
kalau tak, mahu aku ngan hubby gelak dpn diorg
kelakar pun ada, balik umah terus laju-laju citer
kat hubby... sambil citer sambil gelak besar
hubby pun gelak sama, mesti die faham perasaan aku
hehe, agak-agak korang fhm tak perasaan aku?

kagum aku...
sumpah kagum. ;p

7 comments:

irahehe said...

hahaha.oke,kagum.
ira rase ira xpenah sampai mall awal2 pagi.tapi time nak tutup tue penah la.haha..

Liza said...

mmg sogo camtu, masa liza kolej dulu pernah we all ramai2 nak shopping kat masa sogo sale so dtg sebelum sogo buka...we all pun tekujat, rasa special tu...

Bapak said...

company based dari jepun especially retail sector memang cam tue...

masa Bapak keje kt Kinokuniya dulu pun cam tu gak..heheh..

Mr PenyuBiru said...

betul ke ni? 1st time dengor.hmm.. lepas ni bleh aa tunggu depan Sogo,bukan nak shopping pun just nak dapat air free.hehe

sya said...

bukan sogo jer, giant, jaya jusco pon sama, kalau nak rase kite kene jadi customer terawal yang masuk la mase dieorg bukak pintu dpn tu, biasenyer staff dieorg akan beratur sepanjang pintu dpn n greet kite.
suke perasaan tu, hehehe, rase macam puteri raja pun ade.

Nur Su'aidah said...

ngahahahah!! lawak. erkkkk mengapakah pg sangt pergi :)

tembume said...

paham2!
hahaha..
tak sangke plak sogo wat cmtuh!
ngeee~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...