Thursday, November 11, 2010

Lembu depan rumah

baru-baru ni
ada sekumpulan lembu dok merayau kawasan taman perumahan aku ni
tak tau la sape punye
liar ke ape ke

time ni diorg dok port kat padang playground depan umah ku ni
normally, taman ni penuh budak2 main buaian, main bola
tapi time ni, lembu tu dok menguasai padang tu
sambil meninggalkan sisa2 buangan

ish ish ish
lembu pun makhluk Allah jugak kan
aku tak salahkan diorg
tapi kalau bertuan, tuannya kene lah jaga molek2

susah susah sangat, korbankan aje minggu depan
sedekah daging satu taman
;)

5 comments:

Bapak said...

mustahil lembu2 tu x bertuan, biasalah tuannye lepas tangan, lepaskan biar lembu tu cari makan sendiri...

kat ipoh, banyak kes langgar lembu & kerbau, sampai ada yang mati la...

@}--niEra-- said...

lembu spare nk korban minggu depan kot

fndrocka said...

Kalau dia berak depan rumah pun layan gak!

Emilia Emira said...

hahaha terlepas kot tuh...tuan xsmpat pandang..haha

fashah84 said...

lembu korban tu agaknya...lari ketakutan agaknye raya haji dh dekat...hehehhe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...