Friday, January 7, 2011

acar ikan tenggiri



semalam bukak-bukak buku resepi lama pemberian ibu kesayangan, jumpe plak resepi ni. kebetulan mmg tak tahu nak masak ape, asyik ulang lauk yg sama je kan. kat rumah ni mmg ada 3 buku resepi, kalau tak rajin masak jugak tak tau lah. apetah lagi kat internet yg ada berlambak resepi. so try acar ikan tenggiri ni. masa hubs kol tanya masak lauk ape, i pun ckp resepi istimewa. haha. istimewa la sgt. padahal cincai giler resepi.

sebelum hubs makan, dlm hati terfikir, mesti hubs tak berkenan lauk ni. tapi bile hubs tgh makan tu, tny die, sedap tak? emm... sedap katanya. i letak gula byk sikit supaya rasa masam cuka tu tak terasa sgt. pasni boleh buat lagi, sebab super mudah, mcm buat jelatah (acar nenas timun) cume yg ni tumis ngan lada blend. yg penting ikan mau garing. mcm buat sambal ikan biasa jugak, cume tambah cuka je bezanya. so sure la sedap kan. cume ada sedikit masam-masam so i tak makan kuah sgt.

resepi. klik kalau nak jelas.

boleh cuba kalau tak pernah cuba. ;)


2 comments:

yott said...

mcm sedap..
belum prnh try

intan izani said...

yott,
try tau.. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...