Monday, January 10, 2011

karipap gulung


semalam petang me ngan hubs terajin buat karipap gulung ni. kalau buat karipap ni senang sikit banding karipap yg biasa tu nak kena kelim satu-satu tak larat la sangat. i buat inti sardin, hubs uli tepung dan gulung. percaya tak hubs yg uli pastu gulung nipis-nipis pastu jadi cantik sangat tau. serius sedap sgt tau. hehe. mule-mule i yg ajar bancuhan tepung camne pastu hubs terus pandai dan ini kali kedua hubs buat.

actually saje je buat karipap ni sebab nak makan sambil layan ajl malam tadi. ;)



sebelum digoreng. comel tak?

9 comments:

yott said...

waah..karipap2 ni fevret sy..nak2 kalau inti daging+ubikentang+pedas2 sikit...
untungnya dpt en hubby rajen mcm nih..

intan izani said...

yott,
saya pun suke jugak karipap kentang daging
husband mmg rajin tolong kat dapur
tapi ada jugak time malas

dsuterawangi said...

Salam. Sedapnya karipap... Nak belajar buat roti, bun dan pizza pulak tak? Lagi senang. Lawat blog akak yea...

black_mel said...

haha...ini karipap paling segera boleh siap..hehe..

Bapak said...

first time tgk karipap gulung...hehhe

Liza said...

wah rajinnyer, nampak best nie

Irtiyah said...

Salam

minta resepi... [serius mintak...] hehe

intan izani said...

irtiyah,
senang je buat nye, ni tanya cmne buat bancuhan tepung la kan?
lebih kurang dua cawan tepung, 1 cawan air panas campur dgn beberapa cubit garam, dua sudu besar merjerin, gaul uli sampai lembut. kalau terlembik campur tepung lagi kalau terkeras camnpur air panas lagi. kalau akak nak wat yg macam ni kene wat nipis2 supaya gulugn tu tak tebal so time goreng takdelah dlm tak masak .

kalau inti akak tahu kan? tumis bwang putih merah, lada kering ckit, pastu masuk sardin yg dha dihancurkan,kuah sardin tin tu amik sikit je, yg lain buang, masuk perahan limau, gula dan garam sikit, pastu masuk hirisan bawang banyak2.

selamat mencuba. hehe.

Irtiyah said...

terima kasih dear..

hari tu beli aje... nampak awak buat rasa nak buat aje la. tapi tunggu lapang la hehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...