Thursday, February 23, 2012

Sightseeing in Tumpat, Kelantan


jalan-jalan amik gambar. hubs haritu tanya, balik kelate nak jalan mana, so i cakap, nak jalan kat tumpat, nak amik gmbr patung buddha. so, kesitulah kami. diorg semua risau masuk tmpat sami tu, tp i selamba, bila masuk situ bersihkan hati dan kepala, fikir nak amik gmbar aje. hehe. ada dua patung besar tp tempat berasingan la.

 ini di Wat Photivihan. Dikenali sbg patung buddha tidur. giler besar.




Ini di Wat Machimmaram. Patung buddha duduk. area ni byk giler anjing. kami amik pun dari kereta aje. tp ada malay family tu, siap keluar bergambar dekat sgt. apa yang sy diberitahu, dalam patung ni ada alquran diletakkan, supaya elak kene petir. wallahualam.

then, singgah di pengkalan kubur. kawasan bebas cukai. i cume beli periuk kukus aje. hehe. ingat nak beli coklat2 kat sini, tp tetibe malas pulak.

 then singgah kat pantai Seri tujuh. kat seberang sana nun, ramai sgt org berkelah dan berkhemah.


 bebudak ramai mandi sini, sbb cetek bebenar.


mil yg suka amik gambar. hehe.

ok lah, itu aje.

3 comments:

cha said...

Besar giler u patung dia. Mak i pn marah klau i pg bwk budak2 band luar pg batu caves huhu. Dia risau

Cik Wanie Ghani said...

bila tgk perkataan "Kelantan",
trus minda nie teringatkan kenangan CW di Guchil,
rindu ngn org sana,
hurmmmm

shazika said...

lama x g kelantan. besor nyer patung budha tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...