Monday, August 6, 2012

lagi menu i masak


sambung menu i masak masa ramadhan ni. bulan puasa takde cerita lain nampaknya. hanya makanan saja yg menarik untuk di tenung. eh.

 ayam goreng kunyit. nak buat ayam goreng kunyit haruslah campur sos ikan ok.

 sambal sardin. 

 masak kicap. i kalau buat masak kicap i suka letak sos tiram byk2 bagi sedap. dalam dua sudu besar mcm tu. kalau takde sos tiram i letak sos lada hitam satu sudu. yummy.

 ayam percik, hubs tukang bakar ayam, i buat kuahnya aje.

 sayur campur air tangan hubs <3 p="p">

 cucur ikan bilis, nak buat cucur udang tapi takde udang segar kat kedai. 

nasi goreng sahur pagi tadi. kenyang sehingga saat ini. ewah.

so itu dulu. jumpe next entry k. :)

5 comments:

Intan Norhaida said...

ok...dh tgk dh ayam percik ..bile ibu bgtu ko wat ayam percik..i'm impressed, rajin tul wat menu camtu tuk berbuka.....kalu ayong, beli je la...

cha said...

I minggu ni mcm dh malas masak huhu

Cikgu Ma said...

terliur!!!

Tina Othman said...

pergh tang sambal sardin yg tak tahan tu, lawan kan dgn telur dadar, mabeles

hainom OKje said...

Sardin pun nampak lazat bulan-bulan puasa ni...he,..he...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...